Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  17. leden 2018

Astronomický snímek dne (APOD) - 17. leden 2018

V údolí Orionu

Uznání vizualizace: NASA, ESA, F. Summers, G. Bacon,
Z. Levay, J. DePasquale, L. Frattare, M. Robberto, M. Gennaro (STScI) and R. Hurt (Caltech/IPAC)

Tento vzrušující a neznámý pohled na mlhovinu v Orionu je vizualizací založenou na astronomických datech a technikách výroby filmů. Digitálně vymodelovaný pohled na slavnou porodnici hvězd, která je normálně vidět ze vzdálenosti 1500 světelných let, je jak by se jevil člověku zblízka a přechází od vizuálních dat z Hubbla vlevo k infračerveným datům ze Spitzerova kosmického dalekohledu vpravo. Perspektiva uprostřed vypadá jako údolí nad světelný rok širokou stěnou z obřího molekulárního mračna v této oblasti. Údolí Orionu končí kavernou vytvořenou energetickými větry a radiací hmotných centrálních hvězd z hvězdokupy Trapéz. Tento jediný obraz je částí třírozměrného videa ve více vlnových délkách, které umožňuje divákovi zakusit tříminutový let Velkou mlhovinou v Orionu.

Štítky: Mlhovina Orion, Trapéz, Vizualizace, Multiwavelength

Náhlá protuberance u Slunce.

Zánik protuberance viditelný blízko aktivní oblasti s označením AR2710 na povrchu Slunce.