Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  27. leden 2018

Astronomický snímek dne (APOD) - 27. leden 2018

Laguna s hvězdnatou oblohou

Uznání a copyright: Kerry-Ann Lecky Hepburn (Weather and Sky Photography)

Jedna z mnoha lagun v solné rovině pouště Atacama nedaleko města San Pedro de Atacama v Chile na planetě Zemi hledí k nebesům a tiše odráží noční hvězdnatou oblohu. Na východě zpoza vulkanického obzoru vychází kosmický předěl centra galaxie Mléčné dráhy z prachu, mračen hvězd a mlhovin. Poklidné panoráma s planetami Jupiterem a Marsem blízko sebe bylo zachyceno na šesti snímcích v časných ranních hodinách 15. ledna. Jasné planety jsou poblíž ekliptiky ponořené do viditelného pásu zvířetníkového světla ze Sluneční soustavy, které sahá od galaktického centra vzhůru doleva. Nad obzorem k jihu (vpravo) je Velké a Malé mračno Magellanovo, satelitní galaxie naší Mléčné dráhy.

Štítky: Zvířetníkové světlo, Mléčná dráha, Jupiter, Mars, Jurij

Snímek blízkozemní planetky (311554) 2006 BQ147

Rozměry obrázku jsou 15 x 15 obloukových minut, sever je nahoře, východ vlevo. Planetka typu Aten 15.9 magnitudy se mezi hvězdami pohybovala rychlostí 9.91 obloukové vteřiny za minutu. Silně rušil Měsíc.