Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  08. únor 2018

Astronomický snímek dne (APOD) - 08. únor 2018

Měsíční motýlek a stopy hvězd

Uznání a copyright: Haitong Yu

Na celé noční straně Země se lidé 31. ledna mohli těšit ze zatmění Měsíce, prvního zatmění ze série tří úplných zatmění Měsíce. Tento časosběrný snímek sledoval nebeské představení více než tři hodiny kombinovanou sérií expozic z provincie Hebei v severní Číně. Kamera na stativu sledovala, jak se úplněk pohybuje jasnou noční oblohou. Stopa Měsíce ve tvaru motýlku je před a po zatmění příliš jasná, ale při úplné fázi, která trvala hodinu a 16 minut, se zužuje a červená. Ve vzdáleném pozadí jsou barevné stopy hvězd jako soustředné oblouky nad a pod nebeským rovníkem.

Štítky: Lunární zatmění, Tle, Stopy hvězd

22. vesmírný týden 2018

Přehled událostí na obloze od 28. 5. do 3. 6. 2018. Měsíc bude v úplňku. Večer je nad severozápadem jasná Venuše a nad jihovýchodem Jupiter. Mars a Saturn zůstávají spíše ranními planetami. ISS dostala nové zásoby prostřednictvím nákladní lodi Cygnus. SpaceX už má za sebou v květnu dva starty a třetí je nachystán na tento týden. Před 160 lety byla objevena pěkná kometa Donati (1858).

Měsíc s Jupiterem v konjunkci