Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  25. červen 2018

Astronomický snímek dne (APOD) - 25. červen 2018

Hayabusa2 se přibližuje k Ryugu

Uznání a copyright: ISAS, JAXA, Hayabusa2 Team

Vypadá jako velký kosmický diamant, ale s krátery. To je blízkozemní planetka 162173 Ryugu (Dračí hrad), ke které se nyní blíží japonská kosmická sonda Hayabusa2. Ambiciózní Hayabusa2 nese celou armádu oddělitelných sond včetně dvou impaktorů, čtyř malých vznášedel na blízkou vzdálenost, tří malých povrchových skákadel a pohyblivého přístroje MASCOT (Mobile Asteroid Surface Scout), který dosedne na povrch Ryugu, bude ho zkoumat a pohybovat se po něm. Většina z nich je vybavena kamerami. Hayabusa2 samotná odebrat vzorky povrchu a dopravit je zpět na Zemi k podrobné analýze koncem roku 2020. O planetce Ryogu byla zatím známa jen jeho oběžná dráha, že měří asi jeden kilometr a že má tmavý povrch , který odráží neobvyklé barvy. Studium Ryugu by mohlo lidstvu vypovědět nejenom něco o jeho povrchu a vnitřku, ale také jaké materiály byly dostupné v rané Sluneční soustavě pro vývoj života. Série snímků z přibližování zachycuje velké balvany a krátery.

Štítky: Ryugu, Hayabusa2, Asteroid