Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  18. červen 1999

Astronomický snímek dne (APOD) - 18. červen 1999

Sopky Tharsis

Uznání: Malin Space Science Systems, MGS, JPL, NASA

Mračna ledových krystalků plují nad obřími vulkány Tharsis na Marsu na tomto nedávno zveřejněném snímku ze sondy NASA - Mars Global Surveyor. Sopka Olympus Mons vlevo nahoře má napříč 340mil a je vysoká téměř 15 mil a je to největší sopka ve sluneční soustavě. V této slunné odpolední scéně se mračna vytváří jak marťanský vzduch obsahující vodní páru stoupá podél sopečných svahů a ochlazuje se a kondenzuje do ledových krystalků. Tyto jasné mraky jsou v oblasti Tharsis běžné a dohromady vytváří jasnou strukturu viditelnou pozemskými dalekohledy.

Odkaz na originální APOD

Štítky: Oblast tharsis, Sopky, Mars

21. vesmírný týden 2015

Přehled událostí na obloze od 18. 5. do 24. 5. 2015. Měsíc po novu je vidět večer na západě, stejně jako jasná Venuše a Jupiter. Saturn je vidět celou noc. Ruská raketa Proton opět nevynesla svůj náklad, jak měla. Progress na ISS nešel nastartovat, aby zvýšil dráhu stanice.

IFN v okolí M81 a M82