Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  18. červen 1999

Astronomický snímek dne (APOD) - 18. červen 1999

Sopky Tharsis

Uznání: Malin Space Science Systems, MGS, JPL, NASA

Mračna ledových krystalků plují nad obřími vulkány Tharsis na Marsu na tomto nedávno zveřejněném snímku ze sondy NASA - Mars Global Surveyor. Sopka Olympus Mons vlevo nahoře má napříč 340mil a je vysoká téměř 15 mil a je to největší sopka ve sluneční soustavě. V této slunné odpolední scéně se mračna vytváří jak marťanský vzduch obsahující vodní páru stoupá podél sopečných svahů a ochlazuje se a kondenzuje do ledových krystalků. Tyto jasné mraky jsou v oblasti Tharsis běžné a dohromady vytváří jasnou strukturu viditelnou pozemskými dalekohledy.

Odkaz na originální APOD

Štítky: Oblast tharsis, Sopky, Mars

17. vesmírný týden 2015

Přehled událostí na obloze od 20. 4. do 26. 4. 2015. Měsíc je na večerní obloze a dorůstá do první čtvrti. Večer je vidět výrazná Venuše na západě a Jupiter vysoko na jihu až jihozápadě. Přidává se také Merkur večer nízko nad obzorem. Saturn je vidět nejlépe v druhé polovině noci a ráno. V úterý večer je Měsíc nedaleko Venuše a velmi těsně u Aldebaranu z Býka. Na středu připadá maximum meteorického roje Lyrid.

Jupiter se třemi měsíci