Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  28. červen 1999

Astronomický snímek dne (APOD) - 28. červen 1999

Z Marsu s láskou

Uznání: Malin Space Science Systems, MGS, JPL, NASA

Zkoušejí nám Marťané něco říci? Nedávno byl na Marsu vyfotografován útvar připomínající vlis, který se podobá srdci, běžnému lidskému symbolu pro lásku. Protože nikdy nebyli známi inteligentní Marťané a protože byly nalezeny (jiné) útvary s podobnostmi z toho jasně vyplývá že přírodní jev, prohlubeň na snímku nahoře nemůže být považována za způsob meziplanetární komunikace. Místo toho mnoho vědců věří, že pravá stěna dvoukilometrové srdcovité prohlubně byla vytvořena přirozeným jevem propadnutím povrchu způsobeného rozšířením podél poruchové linie. Možní že je snadnější najít lásku na Zemi.

Odkaz na originální APOD

Štítky: Mars

35. vesmírný týden 2015

Přehled událostí na obloze od 24. 8. do 30. 8. 2015. Měsíc bude kolem úplňku. Na večerní obloze končí viditelnost Saturnu. Ráno vykukuje Venuše a Mars. Aktivita Slunce se zvýšila. Vesmírná stanice dostane významnou zásilku zásob z útrob nákladní lodi HTV.

Pluto