Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  28. červen 1999

Astronomický snímek dne (APOD) - 28. červen 1999

Z Marsu s láskou

Uznání: Malin Space Science Systems, MGS, JPL, NASA

Zkoušejí nám Marťané něco říci? Nedávno byl na Marsu vyfotografován útvar připomínající vlis, který se podobá srdci, běžnému lidskému symbolu pro lásku. Protože nikdy nebyli známi inteligentní Marťané a protože byly nalezeny (jiné) útvary s podobnostmi z toho jasně vyplývá že přírodní jev, prohlubeň na snímku nahoře nemůže být považována za způsob meziplanetární komunikace. Místo toho mnoho vědců věří, že pravá stěna dvoukilometrové srdcovité prohlubně byla vytvořena přirozeným jevem propadnutím povrchu způsobeného rozšířením podél poruchové linie. Možní že je snadnější najít lásku na Zemi.

Štítky: Mars

35. vesmírný týden 2016

Přehled událostí na obloze od 29. 8. do 4. 9. 2016. Měsíc bude v okolí novu. I po těsné konjunkci jsou ještě nízko na západě vidět planety Jupiter a Venuše. Večer na jihozápadě jsou nízko nad obzorem také Mars a Saturn. Neptun a Uran můžeme pozorovat celou noc. Juno se opět protáhla kolem Jupiteru. Raketa Falcon 9 se chystá k dalšímu startu.

Saturn ... Pokud ne nejkrásnější, tedy bezpochyby jedna z nejkrásnějších planet Sluneční soustavy. Po Jupiteru druhá největší, šestá, co do vzdálenosti od Slunce. Pozorovali ji již starověcí astronomové a tak budeme jen těžko pátrat po jejím objeviteli. Pojmenován je po římském bohu Saturnovi, jež