Úvodní strana  >  Články  >  Hvězdy  >  Vyšlo šesté číslo časopisu Perseus

Vyšlo šesté číslo časopisu Perseus

2002.03.29:Vyšlo šesté číslo časopisu Perseus, který vydává Sekce pozorovatelů proměnných hvězd České astronomické společnosti. V čísle se například dozvíte o záhadné cefeidě v galaxii M33, která z dosud neznámých důvodů drasticky snižuje amplitudu světelných změn, o třetí zákrytové dvojhvězdě jejíž jedna složka pulzuje, o objevu nových proměnných hvězd českými pozorovateli, o programu XMedGraf a o akcích, které pořádala Sekce.

Časopis lze objednat na adrese:
Hvězdárna a planetárium M. Koperníka
Kraví hora 2
616 00 Brno
případně na sobotka@meduza.info
Více o Perseovi na http://var.astro.cz/brno/

26. vesmírný týden 2018

Přehled událostí na obloze od 25. 6. do 1. 7. 2018. Měsíc bude v úplňku. Venuše je večer nad severozápadem, Jupiter nad jihozápadem a Saturn se objevuje na jihovýchodě a 27. 6. je v opozici. Do východní elongace postupuje Merkur. Mars je vidět hlavně v druhé polovině noci. Planetka Ryugu už je vidět detailně. Curiosity také zaznamenala nástup prachové bouře na Marsu. Před 110 lety došlo nad sibiřskou oblastí Tunguska ke známé explozi po dopadu planetky nebo kometárního jádra.