Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  40 let NASA
redakce II Vytisknout článek

40 let NASA

Dnes slaví National Aeronautics and Space Administration 40. výročí svého založení. NASA byla založena 1. října1958 jako americká odpověď na vypuštění první umělé družice Země Sovětským svazem. Vznikla spojením National Advisory Committee for Aeronautics se 3 výzkumnými centry a dvěma testovacími zařízeními. Postupně na sebe navazovala další centra a laboratoře jako např. Jet Propulsion Laboratory a v dnešní době je tvořena desetivýzkumnými centry rozmístněnými po celých Spojených státech. NASA během předchozích 40 let dosáhla řady úspěchů při dobývání kosmu a to jak na poli letů s lidskou posádkou, tak i v průzkumu planet Sluneční soustavy včetně naší Země nebo výzkumu vzdáleného vesmíru.
Zdroj: Stránka NASA věnovaná výročí.

18. vesmírný týden 2017

Přehled událostí na obloze od 1. 5. do 7. 5. 2017. Měsíc bude kolem první čtvrti. Večer zůstává nad západem Mars a dobře je vidět Jupiter. Nad ránem je Saturn kolem jihu a nízko na východě je jasná Venuše. Stále můžeme doporučit několik komet. Sonda Cassini se minulý týden poprvé protáhla mezi Saturnem a vnitřní stranou jeho prstenců. Tento manévr přinesl především zajímavé fotografie. V neděli jsme očekávali start rakety Falcon 9 (poprvé s vojenským nákladem), ale dostaneme v pondělí druhou šanci.