Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  50 mil euro pro nové sondy

50 mil euro pro nové sondy

ESA v příštích letech utratí 50 milionů euro projekt sond nové generace. Ty budou levnější a chytřejší. Plán je založen na komponentách použitelných pro různé sondy. Nové sondy se tedy nebudou připravovat od nuly, ale základní sytémy budou připraveny.

Peníze ušetřené na základních systémech bude možné použít na přípravu většího množství experimentů. Stejné množství peněz tedy umožní mnohem přesnější a podrobnější zkoumání vesmíru.

Systém vícenásobně použitelných komponent byl použit při přípravě sondy Integral. Ta využívá některé systémy vyvinuté pro rentgenovou observatoř XMM-Newton.

Další obdobnou sondou bude Mars Express startující příští léto, který bude využívat hardware připravený pro sondu Roseta.

Zoskupenie planét na rannej oblohe

Planéty Venuša, Mars a Merkúr a ako bonus blízka konjunkcia Mesiaca s hviezdou Regulus v súhvezdí Leva.