Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  Čína chce letos vyslat člověka do vesmíru

Čína chce letos vyslat člověka do vesmíru

V druhé polovině roku by měla odstartovat první čínská vesmírná loď. s kosmonautem na palubě. Přislíbila to ve čtvrtek oficiální čínská média s odvoláním na tamní odborníky. Čína by se tak stala třetí zemí světa schopnou vyslat člověka do kosmu.

Oznámení přišlo krátce poté, co 30. prosince úspěšně odstartovala loď Šen- čou IV. jakási čínská obdoba někdejších sovětských sojuzů, která je zřejmě schopná nést posádku. Loď však odstartovala bez ní.

Podle oficiálních informací se nyní dokončuje a zkouší stroj, který obsadí někteří ze 14 mužů. Ti nyní prodělávají výcvik s pomocí ruských odborníků. Jak početná by měla být posádka Šen-čou V., která má odstartovat v polovině roku zatím není známo.

Čínský vesmírný program podléhá přísnému utajení a ani starty kosmických lodí, včetně posledního, nebývají hlášeny předem.

Loni v lednu Čína na palubě druhé kosmické lodě Šen-čou vyslala do vesmíru opici, psa, králíka a hady. První kosmická loď Šen-čou byla vypuštěna v listopadu 1999 a po jednodenním letu přistála v oblasti Vnitřní Mongolsko.

Zdroj: www.novinky.cz

22. vesmírný týden 2018

Přehled událostí na obloze od 28. 5. do 3. 6. 2018. Měsíc bude v úplňku. Večer je nad severozápadem jasná Venuše a nad jihovýchodem Jupiter. Mars a Saturn zůstávají spíše ranními planetami. ISS dostala nové zásoby prostřednictvím nákladní lodi Cygnus. SpaceX už má za sebou v květnu dva starty a třetí je nachystán na tento týden. Před 160 lety byla objevena pěkná kometa Donati (1858).

Měsíc s Jupiterem v konjunkci