Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  Čína vypustila již druhou družici pro studium kosmického prostředí

Čína vypustila již druhou družici pro studium kosmického prostředí

Eínská nosná raketa Long March startující se sondou Tan Ce2 25.7.2004
V neděli odpoledne, Čína vypustila ze základny Taiyuan v severní Čínské provincii Shanxi, již druhou družici pro studium kosmického prostředí, pojmenovanou Probe-2, čínsky Tan Ce 2.

Družice je součástí čínsko-evropského programu pro sledování okolního kosmického prostředí, zejména magnetických bouří a interakce slunečního větru s pozemským magnetickým polem a s tím spojených rizik.

Družice navržená čínskými odborníky ve spolupráci s Evropskou vesmírnou agenturou, byla na oběžnou dráhu vynesena raketou Long March 2C/SM za necelých 30 minut. Na oběžné dráze má setrvat něco přes rok.

Předchozí družice Tan Ce 1 startovala rovněž z kosmodromu Taiyuan, západně od Pekingu, dne 29.prosince 2003. Obě čínské družice se zapojily do projektu, ve kterém při zkoumání zemské magnetosféry již působí čtyři družice ESA.

Tan Ce 2 se pohybuje po protáhlé polární dráze 682 x 38279 km o sklonu 90.1 stupňů. Ihned po dosažení plánované oběžné dráhy se rozvinula ráhna nesoucí magnetometr a celý systém, jak se zdá, pracuje normálně.

Projekt běží již od roku 1997, kdy ESA pozvala Čínskou vesmírnou agenturu (CNSA)ke spolupráci. Konkrétní dohody byly podepsány 9.července 2001.

Zdroj :Reuters, ESA tiskové zprávy