Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  Další část ISS připravena
redakce II Vytisknout článek

Další část ISS připravena

Modul Unity, který je prvním americkým modulem budované mezinárodní kosmické stanice (ISS), byl officiálněpředán NASA svým výrobcem firmou Boeing. Jestli nedojde k žádným časovým posunům, měl by být tento modul vynesen na oběžnou dráhu 3. prosince raketoplánem Endeavour při letu STS-88 a připojen k prvnímu ruskému modulu Zarya. Unity je klíčovým modulem stanice, protože obsahuje 6 uzlů pro zakotvení dalších částí stanice. Spolus tímto modulem je momentálně v Kennedy Space Center připraveno pro vypuštění šest částí stanice.
Zdroj: NASA Press Release 98-160 ze dne 4. září.

26. vesmírný týden 2018

Přehled událostí na obloze od 25. 6. do 1. 7. 2018. Měsíc bude v úplňku. Venuše je večer nad severozápadem, Jupiter nad jihozápadem a Saturn se objevuje na jihovýchodě a 27. 6. je v opozici. Do východní elongace postupuje Merkur. Mars je vidět hlavně v druhé polovině noci. Planetka Ryugu už je vidět detailně. Curiosity také zaznamenala nástup prachové bouře na Marsu. Před 110 lety došlo nad sibiřskou oblastí Tunguska ke známé explozi po dopadu planetky nebo kometárního jádra.