Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  Další odklad ISS Alfa?
redakce II Vytisknout článek

Další odklad ISS Alfa?

Současná politická a ekonomická krize v Rusku může mít neblahé následky i na vypuštění mezinárodní kosmické stanice(ISS) Alfa. NASA vážně uvažuje o odkladu vypuštění prvních modulů této stanice. První z nich má být vypuštěn20. listopadu pomocí ruské rakety Proton, druhý pak 3. prosince pomocí raketoplánu Endeauvour. Ovšemtato část stanice by se na oběžné dráze delší dobu neudržela a bez připojení servisního modulu, který mají Rusové vypustit v dubnu 1999, by sestoupila zpět do atmosféry. NASA nyní odhaduje šanci na včasné vypuštění třetího moduluna pouhých 50%. Ještě tento měsíc se do Ruska vydá tým expertů NASA, který celou situaci posoudí.
Zdroj: FLORIDA TODAY Space Online.

Jihozápadní obloha v Pardubicích

Ukázka toho, co lze ještě aktuálně zachytit na jihozápadní obloze (souhvězdí Býka, Blíženců,...). ISO: 1600, exp.: 2 min.