Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  Další odklad ISS Alfa?
redakce II Vytisknout článek

Další odklad ISS Alfa?

Současná politická a ekonomická krize v Rusku může mít neblahé následky i na vypuštění mezinárodní kosmické stanice(ISS) Alfa. NASA vážně uvažuje o odkladu vypuštění prvních modulů této stanice. První z nich má být vypuštěn20. listopadu pomocí ruské rakety Proton, druhý pak 3. prosince pomocí raketoplánu Endeauvour. Ovšemtato část stanice by se na oběžné dráze delší dobu neudržela a bez připojení servisního modulu, který mají Rusové vypustit v dubnu 1999, by sestoupila zpět do atmosféry. NASA nyní odhaduje šanci na včasné vypuštění třetího moduluna pouhých 50%. Ještě tento měsíc se do Ruska vydá tým expertů NASA, který celou situaci posoudí.
Zdroj: FLORIDA TODAY Space Online.

26. vesmírný týden 2018

Přehled událostí na obloze od 25. 6. do 1. 7. 2018. Měsíc bude v úplňku. Venuše je večer nad severozápadem, Jupiter nad jihozápadem a Saturn se objevuje na jihovýchodě a 27. 6. je v opozici. Do východní elongace postupuje Merkur. Mars je vidět hlavně v druhé polovině noci. Planetka Ryugu už je vidět detailně. Curiosity také zaznamenala nástup prachové bouře na Marsu. Před 110 lety došlo nad sibiřskou oblastí Tunguska ke známé explozi po dopadu planetky nebo kometárního jádra.