Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  KOSMOS-NEWS č.72 (leden 2006)

KOSMOS-NEWS č.72 (leden 2006)

kn72-challenger1.jpg
Bulletin o pilotované kosmonautice KOSMOS-NEWS č.72 (leden 2006) - z obsahu:
  • Challenger - 20 let poté (Vladimír Remek)
  • MUDr. František Mašek (Pavel Toufar)
  • Stalo se při Discovery STS-114 (Tomáš Přibyl)
  • Rusko dovolí kosmonautům pít ve vesmíru alkohol (iDnes)
  • Kandidát na kosmického turistu: Richard Garriot (Tomáš Přibyl)
  • Největším problémem pro kosmonauty bude na Marsu nedostatek vody (DigiWeb)
  • Změna cen mezinárodních poštovních služeb (Cpost)
  • Obě naše tužky píší (Ivo Hudec)

...a další články na http://kosmos-news.kosmo.cz nebo v tištěném vydání KOSMOS-NEWS.

Milan Halousek

Milan Halousek (* 1961, Pardubice) je jeden z předních českých popularizátorů kosmonautiky. Od roku 2001 je organizátorem dnes již největšího středoevropského setkání zájemců o pilotovanou kosmonautiku KOSMOS-NEWS PARTY, kterého se ravidelně účastní řada českých i zahraničních odborníků a hostů. Od roku 2002 organizuje a koordinuje v České republice akce Světového kosmického týdne, které se zaměřují především na informování nejširší veřejnosti o přínosech kosmonautiky ke každodennímu životu lidí. Je vedoucím odboru Vzdělávání České kosmické kanceláře, předsedou Astronautické sekce České astronomické společnosti a členem Astronomické společnosti Pardubice. V neposlední řadě je také vášnivým sběratelem autogramů kosmonautů a všeho dalšího, co s kosmonautikou a lety do vesmíru souvisí.

Přiblížení hvězdy k Měsíci