Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  NASA Academy 2013: Šance pro evropské studenty

NASA Academy 2013: Šance pro evropské studenty

Znak NASA
Evropská kosmická agentura ESA, na základě iniciativy sdružení ISEB, bude sponzorovat účast evropských  studentů v prestižní letní studentské NASA Academy 2013. NASA Academy je desetitýdenní intenzivní kurz (17. 6. - 24. 8. 2013) určený pro vysokoškolské a postgraduální studenty ve věku 18 - 28 roků se zaměřením na letecké inženýrství a kosmické vědní discipliny. Kurz probíhá v centru NASA - Ames Research Center v Kalifornii. Účastníci NASA Academy se podílejí na konkrétních vědecko-výzkumných úkolech NASA. Uzávěrka přihlášek (podaných prostřednictvím ESA) je 31. ledna 2013.

Určeno pro kategorii: vysoké školy. Další informace najdete na adrese:
www.czechspace.cz/cs/vzdelavani/nasa-academy

Další informace o programech pro studenty a mladé zájemce o kosmonautiku najdete na stránkách Centra studentských aktivit České kosmické kanceláře
www.czechspace.cz/cs/vzdelavani

Centrum studentských aktivit České kosmické kanceláře
Prvního pluku 17, 180 00 Praha 8
Milan Halousek, vedoucí Odboru vzdělávání
tel.: 602 153 564
e-mail: halousek@czechspace.cz
(na této e-mailové adrese se můžou i další zájemci přihlásit k odběru informací o studentských programech a zajímavých akcích České kosmické kanceláře, Evropské kosmické agentury a dalších organizátorů)

Další informace o dění v české kosmonautice získáte na stránkách České kosmické kanceláře www.czechspace.cz.

Štítky: Česká kosmická kancelář, ESA, NASA

38. vesmírný týden 2016

Přehled událostí na obloze od 19. 9. do 25. 9. 2016. Měsíc bude v poslední čtvrti, projde kolem Aldebaranu. Večer je velmi nízko na západě Venuše a na jihozápadě jsou Mars a Saturn. Neptun a Uran můžeme pozorovat celou noc. Na ranní obloze můžeme před svítáním pozorovat kužel zvířetníkového světla do něhož před východem Slunce stoupá planeta Merkur. Ke startu se připravuje tříčlenná posádka, kterou by měl vynést v pátek Sojuz-MS2 na cestu k ISS. Začíná astronomický podzim.