Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  Neúspěšný start rakety Titan IV
redakce II Vytisknout článek

Neúspěšný start rakety Titan IV

Nejsilnější americká raketa Titan IV explodovala včera krátce po startu z Cap Canaveral. Na oběžnou dráhu měla vynést špionážní satelit v ceně 1 miliardy US$. Připočteme-li cenu samotné rakety, dosáhne škoda částky 1,35 miliardy US$. Tato událost se tak stala druhou nejdražší katastrofou v dějinách kosmických letů (po raketoplánu Challenger). Raketa explodovala ve 42. sekundě po startu ve výšce kolem 6,7 km. Příčinou ztráty stability bylo buď selhání jejího řídícího systému nebo jednoho ze dvou raketových motorů na pevné palivo. Jednalo se o 25. start rakety Titan IV a zároveň poslední plánovaný start její verze Titan IVA.
Zdroj: Florida Today - Space On-line.

Snímek blízkozemní planetky (311554) 2006 BQ147

Rozměry obrázku jsou 15 x 15 obloukových minut, sever je nahoře, východ vlevo. Planetka typu Aten 15.9 magnitudy se mezi hvězdami pohybovala rychlostí 9.91 obloukové vteřiny za minutu. Silně rušil Měsíc.