Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  Pokles dráhy ISS

Pokles dráhy ISS

ISS_2.jpg
Silná magnetická bouře způsobila v uplynulých dnech výrazný pokles oběžné dráhy Mezinárodní vesmírné stanice (ISS), která se "propadla" o 7 km. Oznámil to mluvčí ruského střediska pro řízení kosmických letů u Moskvy Valerij Lyndin.

Na palubě ISS je nyní dvoučlenná rusko - americká posádka, Saližan Šakirovič Šaripov a Leroy Chiao. Stanice, jejíž oběžná dráha je ve výšce 400 km, vykazuje průměrný denní pokles 100 až 150 m. "V několika posledních dnech klesala v průměru o 300 m za den a od poslední úpravy oběžné dráhy sestoupila o 7 km", řekl Lydin. Ještě dodal, že posádka je v pořádku.

Nová korekce dráhy má být podle odborníků provedena ve středu 17. listopadu 2004. Úpravy se provádějí několikrát za rok. Jedním z důvodů úprav je zajistit ideální polohu vesmírné stanice na oběžné dráze kolem Země a také pro připojení kosmických lodí.

Lydin řekl, že operace na změnu oběžné dráhy o 4 km se má uskutečnit v nejbližší době, protože ISS se musí připravit pro plánovaný přílet rakety s vánočními dárky a dalšími potřebami pro posádku. Dále dodal, že úpravy budou prováděny i v průběhu příštích 6 měsíců, aby byla ISS připravena na jaro příštího roku, kdy by měly být obnoveny lety raketoplánů.

Zdroj: www.spacenews.ru

Z vrcholu Veľkého Dielu sú 15. júla 2018 o 21:15 SEČ kamerou Canon 550D s objektívom Canon 3,5-5,6/18-135 mm zachytené (zľava) Venuša, Mesiac a Regulus expozíciou 0,8 sekundy pri f = 135 mm, f/5,6 a ISO 800 .