Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  Pokus o záchranu družice
redakce II Vytisknout článek

Pokus o záchranu družice

Společnost HUGHES SPACE AND COMMUNICATIONS COMPANY zahájila 7. květnaneobvyklý pokus o záchranu telekomunikační družice HGS-1. Družice s původnímoznačením AsiaSat3 byla vypuštěna o vánocích loňského roku ruskou raketou Proton, aledíky selhání čtvrtého stupně nosné rakety se nedostala na geostacionární dráhu. Unikátnostpokusu spočívá ve využítí gravitačního pole Měsíce k přechodu ze současnéeliptické dráhy (350 - 36 000 km) na geostacionární. Průlet kolem Měsíce nastane13. května, další tři dny bude trvat cesta zpět k Zemi a jestli půjde vše podle předpokladů,dostane se družice na geostacionární dráhu někdy na konci května. Jedná se o první komerční misik Měsíci.
Zdroj: Hughes Space Press Release

Snímek blízkozemní planetky (311554) 2006 BQ147

Rozměry obrázku jsou 15 x 15 obloukových minut, sever je nahoře, východ vlevo. Planetka typu Aten 15.9 magnitudy se mezi hvězdami pohybovala rychlostí 9.91 obloukové vteřiny za minutu. Silně rušil Měsíc.