Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  Pošlite správu na Venušu!

Pošlite správu na Venušu!

header_e.jpg
Potom, čo v auguste tohto roku ponúkali austrálski astronómovia možnosť poslať rádioteleskopom správu na exoplanétu, máte práve teraz možnosť poslať krátku správu na sonde AKATSUKI na Venušu. Takúto možnosť ponúka Japonská vesmírna agentúra JAXA (The Japan Aerospace Exploration Agency).

logo.gif

Sonda AKATSUKI je svetovo prvou planetárnou meteorologickou sondou, ktorá má odhaliť tajomstvo vetrov na Venuši. Jej štart je naplánovaný na máj 2010 a k Venuši by mala doletieť v decembri toho istého roka.

Vašu správu je potrebné odoslať do 25.12.2009! Do formulára napíšete Vaše meno (do 20 znakov) a samotnú správu (počet znakov nesmie prekročiť 40 znakov). Keď však nemáte text vhodný do správy, je možné odoslať len meno bez správy.

Správa sa odosiela cez formulár na tejto stránke: http://venus.star2009.jp/index_e.php

onboard02.jpg

Potom, čo sa odosielanie správ uzavrie, budú všetky správy vytlačené na hliníkové platne, ktoré budú primontované na sonde.

JAXA bude prijímať správy tak ako z Japonska, tak i zo zámoria. Prostredníctvom tejto kampane by JAXA chcela zvýšiť povedomie verejnosti o japonských vedecko-výskumných aktivitách v oblasti vesmíru v Japonsku a v zahraničí.

Po správnom vyplnení všetkých údajov a zaslaní si budete mať možnosť stiahnuť pekný certifikát s Vaším menom, správou a identifikačným číslom.

Maják