Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  Pozvánka: Exkurze do technického muzea v Mnichově

Pozvánka: Exkurze do technického muzea v Mnichově

Technické muzeum v Mnichově
Autor: Marek Česal

Západočeská pobočka České astronomické společnosti pořádá v sobotu 16. dubna 2016 exkurzi do Německého muzea v Mnichově. Sbírku tohoto muzea tvoří více než 100 000 exponátů ze světa vědy a techniky. Právě díky velkému množství originálních exponátů je řazeno k nejzajímavějším muzeím techniky na světě.

Sbírky jsou velmi rozsáhlé a natolik pestré, že zde každý návštěvník nalezne to, co ho zajímá. K vidění jsou exponáty spojené s lodní dopravou, těžbou surovin, replikou lidských buněk či expozice moderní fyziky a naleznete zde i modely aut nebo letadel. Muzeum nabízí skutečné originální exponáty jako je V2, řez skutečnou ponorkou a další (viz přiložené foto). Velmi zajímavou expozicí je expozice astronomie a kosmonautiky, která zahrnuje funkční hvězdárnu, planetárium a celou řadu interaktivních modelů. Před samotnou návštěvou muzea vám doporučujeme si řádně prostudovat plánek muzea, ze kterého získáte přehled o rozložení jednotlivých expozic. V průběhu dne probíhají v muzeu komentované prohlídky včetně názorných ukázek (pokusy s dusíkem nebo laboratoř vysokého napětí).

Exponáty v technickém muzeu v Mnichově Autor: Marek Česal
Exponáty v technickém muzeu v Mnichově
Autor: Marek Česal
Upozorňujeme, že v současné době jsou některé expozice uzavřené, přesto je během probíhajících oprav a modernizace muzea přístupná minimálně polovina vystavovací plochy. Kdybyste chtěli projít a vidět všechny oddíly na 25 tisících čtverečních metrech, museli byste ujít 9 km. Návštěva muzea se Vám tedy vyplatí!

Více informací o probíhající rekonstrukci naleznete na webových stránkách muzea.

Pro ty, kteří již v muzeu byli, je zde možnost navštívit dopravní muzeum, které se nachází cca 15 minut metrem od parkoviště autobusu u hlavního muzea. Více informací o dopravním muzeu  též na stránkách.

Vaše přihlášky zasílejte na e-mailovou adresu Západočeské pobočky ČAS info(zavinac)zpcas.cz. Obratem budete informováni o platbě, která bude probíhat převodem na konto pobočky. Do přihlášky uveďte jméno, kontaktní e-mail a telefon, který budete mít k dispozici při zájezdu.

Organizační záležitosti:

Termín: 16. dubna 2016 (sobota)
Čas odjezdu: z Plzně 5h 30m z parkoviště u Hamburku (současná budova soudu u malého Tesca)
Návrat: cca 22h
Doprava: členové České astronomické společnosti a Felixíru 600,- ostatní 650,- (cena nezahrnuje vstupné a cestovní pojištění, které si každý účastník zajišťuje individuálně)
Vstupné: Vstupné si hradí každý účastník sám. V jednání s muzeem je množstevní sleva na vstupném. Běžná cena 8,5€, pro studenta do 15 let 3€.
Otevírací doba: od 9h do 17h (http://www.deutsches-museum.de/)