Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  Progress se spojil s Mirem
redakce II Vytisknout článek

Progress se spojil s Mirem

Ruská nákladní kosmická loď Progress M-42 se včera odpoledne v 19:53 LSEČ spojila s orbitální stanicí MIR.Loď přivezla vodu, potraviny a další zásoby pro poslední posádku stanice, mj. také nový navigační systém, který umožní jejířízený zánik. Bez něj by se opuštěná stanice zřítila na zemský povrch. Startu Progressu 16. července předcházelo napětí meziRuskem a Kazachstánem, který pozastavil starty raket z kosmodromu Bajkonur. Stalo se tak po neúspěšném pokusu o vypuštění vojenského satelitu Raduga. Rusko by mělo platit ročně 115 miliónů US$, ale jeho současný dluh jen za kosmodrom činí 300 miliónů US$. Rusové uváděli, že když se nepodaří nákladní loď vypustit do 20. července, bude nutné, aby se posádka z Miru evakuovala a stanice se brzy stane neovladatelnou.
Zdroj: SpaceViews ze 17. a 18. července

2018-2-23 zákryt Aldebaranu Měsícem

Astronomická společnost Chomutov 23.2.2018 - veřejné pozorování zákrytu hvězdy Aldebaran Měsícem.