Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  Richard Branson plánuje komerční lety do vesmíru

Richard Branson plánuje komerční lety do vesmíru

Richard Branson plánuje komerení lety soukromým raketoplánem Virgin Galactic
Britský miliardář Richard Branson, který chystá komerční lety do vesmíru, doufá, že vlastním raketoplánem vyšle v nejbližší době do vesmíru tisíce astronautů.

"Bude možné, aby každá země měla své astronauty, nikoli pouze ty privilegované," řekl Branson, který je mimo jiné vlastníkem letecké, železniční a nahrávací společnosti. Jeho Virgin Atlantic Airways, založená v roce 1984, je druhou největší britskou dopravní společností, zajišťující přepravu na dlouhých mezinárodních leteckých linkách.

Kvůli stavbě pětimístného raketoplánu, který se má jmenovat Virgin Galactic, uzavřel smlouvu s americkou společností Mojave Aerospace Ventures, která vyslala do vesmíru loď SpaceShipOne. Cena týdenního letu, včetně třídenního školení má činit 100.000 liber (5 mil. Kč).

Zdroj: www.new.bbc
Převzato:Hvězdárna Valašské Meziříčí

Kometa se nacházela nedaleko hvězdy delta v souhvězdí Velké medvědice a po obloze se pohybovala rychlostí kolem 5 obloukových vteřin za minutu.