Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  Richard Branson plánuje komerční lety do vesmíru

Richard Branson plánuje komerční lety do vesmíru

Richard Branson plánuje komerení lety soukromým raketoplánem Virgin Galactic
Britský miliardář Richard Branson, který chystá komerční lety do vesmíru, doufá, že vlastním raketoplánem vyšle v nejbližší době do vesmíru tisíce astronautů.

"Bude možné, aby každá země měla své astronauty, nikoli pouze ty privilegované," řekl Branson, který je mimo jiné vlastníkem letecké, železniční a nahrávací společnosti. Jeho Virgin Atlantic Airways, založená v roce 1984, je druhou největší britskou dopravní společností, zajišťující přepravu na dlouhých mezinárodních leteckých linkách.

Kvůli stavbě pětimístného raketoplánu, který se má jmenovat Virgin Galactic, uzavřel smlouvu s americkou společností Mojave Aerospace Ventures, která vyslala do vesmíru loď SpaceShipOne. Cena týdenního letu, včetně třídenního školení má činit 100.000 liber (5 mil. Kč).

Zdroj: www.new.bbc
Převzato:Hvězdárna Valašské Meziříčí

16. vesmírný týden 2018

Přehled událostí na obloze od 16. 4. do 22. 4. 2018. Měsíc je v novu a objeví se na večerní obloze. Večer je nad západem jasná Venuše. Jupiter je vidět už po půlnoci a ráno uvidíme nejlépe Mars a Saturn. Na obloze si představíme zajímavou galaxii v souhvězdí Žirafy. Uplynulý i následující týden je plný mnoha startů raket. Namátkou vybíráme významnou vědeckou družici TESS. Před 420 lety se narodil Riccioli, autor mnoha známých pojmů na mapě Měsíce.