Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  Špatně navržený padák zavinil pád sondy Genesis

Špatně navržený padák zavinil pád sondy Genesis

Špatně navržený padák nejspíše zavinil pád sondy Genesis a její roztříštění o povrch pouště v Utahu. Oznámila to americká vesmírná agentura NASA.

Ovšem zda to byla jediná příčina selhání návratového systému ještě není úplně potvrzeno a není známo ani to, zda to byl jediný problém uvnitř systému Genesis. Řekl to doktor Michael Ryschkewitsch, představitel vyšetřovacího týmu NASA.

Vyjádřil se v tom smyslu, že nejspíše selhal celý systém snímačů výšky a zrychlení, který měl vystřelit brzdící padák. Díky tomu pak nebrzděné návratové pouzdro sondy narazilo na povrch pouště rychlostí 350 kilometrů za hodinu a zakončilo tak nešťastně svoji mnohamilionovou a tři roky trvající cestu vesmírem.

Zdá se však, že i přes to se vědcům podaří zachránit významnou část z 350 sběračů na kterých se soustřeďovaly po dobu pobytu sondy ve vesmíru zejména vzorky slunečního větru. Vědci stále doufají, že se jim ze zachráněných vzorků podaří najít záchytné body pro zkoumání původu sluneční soustavy.

Zdroj : ABC Online

Lovec

Na konci ledna panovalo dlouho dobu inverzní počasí s občasným vyjasněním. Nápad vyfotit votický javor s Orionem vznikl během chvíle a hned se vyrazilo na místo. Vysoká vlhkost vzduchu u horizontu napomohla ke zvýraznění nejjasnějších hvězd. Krajina: 9x 2min, f5,6, iso 3200 ohnisko 50 mm Hvězdy: 9x3min, f4, iso 3200 ohnisko 35 mm Mlhoviny: 4x3min, f4, iso 1600 ohnisko 35 Canon 1000D modifikovaný. Vše snímáno s nasazeným Hoya red enhancer filtrem, který lehce potlačuje světelné znečištění.