Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  Testování technologií pro Mars v Arktidě
redakce II Vytisknout článek

Testování technologií pro Mars v Arktidě

Od 22. do 26. července se chystá tým z NASA a dalších výzkumných ogranizací navštívit impaktní kráter Haughton a jehookolí na ostrově Devon v Arktidě. Předpokládá se, že toto místo by mohlo být svými geologickými znaky podobné podmínkámna ranném Marsu. Během expedice bude provedena řada experimentů jako je testování autonomní helikoptéry vážící 80 kg a nesoucí několik přístrojů, vrtací soupravy, radarového systému, polního spektrometru či přenosnéstereo kamery. Vědci věří, že expedice jim pomůže lépe pochopit procesy vedoucí k formování terenních znaků na Marsu.
Podrobnosti o expedici na http://www.arctic-mars.org

7. vesmírný týden 2017

Přehled událostí na obloze od 13. 2. do 19. 2. 2017. Měsíc bude po úplňku. Planeta Venuše a nedaleký slabší Mars zdobí večerní jihozápadní oblohu. V druhé polovině noci a ráno je pěkně viditelný Jupiter. Na ranní obloze je také Saturn. Kometa 45P byla v první únorové dekádě vidět jen obtížně, uvidíme, zda si ji vůbec prohlédneme po úplňku na obloze pozdně večerní. Podíváme se ještě na komety 2P a 73P. Slunce i přes nízkou aktivitu nabízí drobné skvrny. Pokračujeme v nabídce 100 pozorování: Sirius B, Venuše, planetka Irene, galaxie M81 a M82. SpaceX na přestavěné floridské rampě chystá statický zážeh a posléze i start rakety Falcon 9 s lodí Dragon k ISS. Startují také silná evropská a indická raketa.

Geostacionárne družice

18.02. 2017; 18:57 SEČ; Tesárske Mlyňany; Canon 400D+Pentacon auto MC 135/3.5 (M 42 objektív). Expozícia 2min, ISO 800. Názvy družíc ASTRA v smere hodinových ručičiek.