Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  Třetí muž na Měsíci zahynul
redakce II Vytisknout článek

Třetí muž na Měsíci zahynul

Charles P. Conrad, v pořadí třetí člověk, který se procházel po povrchu Měsíce, zemřel 9. července na následky zranění při nehodě na motocyklu. Bylo mu 69 let. Conrad vešel do historie 19. listopadu 1969, kdy jako velitel lodě Apollo 12 přistál spolu s A. Beanem na Měsíci. Během 8 hodinového pobytu zde umístnili řadu měřících přístrojů,nasbírali přes 30 kg měsíčních hornin a také vyjmuli kameru ze sondy Surveyor 3, která nedaleko přistála o dva rokydříve. Conrad se stal astronautem v roce 1962, v srpnu 1965 strávil 8 dní na palubě Gemini 3 spolu s G. Cooperem a dále velel letu Gemini 11 v září 1966. Naposledy se do vesmíru podíval jako velitel první posádky orbitální staniceSkylab v roce 1973. Spolu s Paulem Weitzem a Josephem Kerwinem zde pobyli 28 dnů a vlastně stanici zachránili,protože kvůli problémům při startu byla její další existence velmi ohrožena. Conradova smrt přišla pouhých 11 dnů před30. výročím prvního přistání na Měsíci.
Zdroj: NASA News z 9. července.

Kometa 41P/Tuttle-Giacobini-Kresák se nacházela v jižní části souhvězdí Herkula poblíž rozhraní s Orlem a Hadonošem.