Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  Vzhůru na Merkur
Pavel Koten Vytisknout článek

Vzhůru na Merkur

Messenger, výprava k planetě Merkur, která by měla být zahájena v roce 2004, byla oficiálně schválena. Merkur byl doposud navštíven pouze kosmickou sondou Mariner 10, která v letech 1974 a 1975 třikrát prolétla v jeho blízkosti, ovšem shromáždila data pouze o jedné polovině povrchu planety. Sedm přístrojů na palubě sondy Messenger bude mít za úkol pořídit globální obraz této planety. Jedná se o kameru, laserový výškoměr, magnetometr a spektrometry. Merkur obíhá ve vzdálenosti 58 miliónů km od Slunce a vysoké teploty a intenzívní sluneční záření v jeho blízkosti ohrožují kosmické sondy. Proto bude Messenger vybaven ochranným keramickým štítem. Slunce je zde 11x jasnější než na Zemi. Pětileté putování sondy předcházející ročnímu výzkumu z oběžné dráhy planety bude zahrnovat dva blízké průlety kolem Venuše a dva kolem Merkuru za účelem využití gravitačního pole planet k úpravě dráhy sondy.
Zdroj: Spaceflight Now ze 6. června

Jádro

Tenhle snímek jsem plánoval už asi rok a půl. V Česku je na něj mléčná dráha moc nízko, a na Tenerife jsem ho bůhví proč nestihl. Konečně se vyskytla příležitost na rodinném výletu na Korsiku. Dohromady 45 minut expozice, pouze light framy. Nikon d750 + 50mm 1.8 na Star Adventurer montáži.