Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Animace C/2002 V1 (NEAT)

Animace C/2002 V1 (NEAT)

Pohyb komety C/2002 V1 (NEAT) zorným polem koronografu LASCO C3 družice SOHO je tak úchvatný, že mi to nedalo a zanimoval jsem ho. Animovaný GIF, (4.7 MB), jste-li příznivci menších souborů, je zde i MPEG verze (67 kB).První snímek pochází z 16.2.2003 v 16:54 UT, poslední prozatím z 19.2.2003 v 17:54 UT.

7. vesmírný týden 2017

Přehled událostí na obloze od 13. 2. do 19. 2. 2017. Měsíc bude po úplňku. Planeta Venuše a nedaleký slabší Mars zdobí večerní jihozápadní oblohu. V druhé polovině noci a ráno je pěkně viditelný Jupiter. Na ranní obloze je také Saturn. Kometa 45P byla v první únorové dekádě vidět jen obtížně, uvidíme, zda si ji vůbec prohlédneme po úplňku na obloze pozdně večerní. Podíváme se ještě na komety 2P a 73P. Slunce i přes nízkou aktivitu nabízí drobné skvrny. Pokračujeme v nabídce 100 pozorování: Sirius B, Venuše, planetka Irene, galaxie M81 a M82. SpaceX na přestavěné floridské rampě chystá statický zážeh a posléze i start rakety Falcon 9 s lodí Dragon k ISS. Startují také silná evropská a indická raketa.

Geostacionárne družice

18.02. 2017; 18:57 SEČ; Tesárske Mlyňany; Canon 400D+Pentacon auto MC 135/3.5 (M 42 objektív). Expozícia 2min, ISO 800. Názvy družíc ASTRA v smere hodinových ručičiek.