Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Fotogalerie: Letní hvězdné nebe 2016

Fotogalerie: Letní hvězdné nebe 2016

Krásná letní Mléčná dráha v Poloninách.
Autor: Ondrej Králik

Léto – to kalendářní –- je sice již za námi, ale do naší redakce stále chodí fantastické vzpomínkové portréty toho, co nabídlo noční nebe. Zejména pak snímky Mléčné dráhy, pilíře noci, zdobící hvězdnaté nebe daleko od měst. Je až s podivem, jak se letos doslova roztrhl pytel s tímto fenoménem. Snad fotografy motivoval čím dál větší přísun podobných záběrů ze zahraničí, či výskyt letošních planetárních favoritů, Marsu a Saturnu, promítajících se na obloze poblíž centra Mléčné dráhy. Tak jako tak, jezdili jste daleko či vysoko do někdy i nedostupných míst české a slovenské krajiny, abyste se s námi podělili o pohledy k naší Galaxii nad vašimi oblíbenými místy střední Evropy a my vám za to moc děkujeme. Jako odměnu přinášíme tuto galerii.

Snímky Mléčné dráhy a dalších výrazných objektů v ní na letním nebi nám hojně chodí na náš facebook. Je jich ale už tolik, že je nestíháme vydávat a omlouváme se proto všem, jejichž snímky jsme nepublikovali. Rozhodně je proto najdete v této galerii! Fotografie jsou řazeny od nejnovějších příspěvků podle data pořízení. Své fotografické úlovky můžete do galerie zasílat přes formulář. Zdařilé záběry rovněž nezapomeňte zaslat do České astrofotografie měsíce.

[1] Na obloze: Letní Mléčná dráha v červenci 2016
[2] Fotogalerie: Perseidy 2016
[3] Facebook České astronomické společnosti

Kometa 41P/Tuttle-Giacobini-Kresák se nacházela v jižní části souhvězdí Herkula poblíž rozhraní s Orlem a Hadonošem.