Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Fotogalerie: Sjezd České astronomické společnosti 2013

Fotogalerie: Sjezd České astronomické společnosti 2013

Účastníky sjezdu pozdravilo i Slunce a vytvořilo kolem sebe pěkné haló.  Autor: Martin Mašek
Účastníky sjezdu pozdravilo i Slunce a vytvořilo kolem sebe pěkné haló.
Autor: Martin Mašek
Pojďme si společně připomenout 19. sjezd České astronomické společnosti, který se konal 23. až 24. března na Hvězdárně a planetáriu v Brně. 90 účastníků z řad členů ČAS, funkcionářů ČAS a hostů hodnotilo uplynulé 3 roky práce ČAS a diskutovalo o činnosti. Kdo na sjezdu chyběl, může alespoň takto nahlédnout do dění.

Budova Hvězdárny a planetária v Brně, kde se konal sjezd. Autor: Rostislav Štork
Budova Hvězdárny a planetária v Brně, kde se konal sjezd.
Budova Hvězdárny a planetária v Brně, kde se konal sjezd. Foto: Rostislav Štork
Registrace účastníků. Autor: Martin Mašek
Registrace účastníků.
Autor: Martin Mašek
Registrace účastníků aneb bez jmenovky na sjezd ani krok :-). Foto: Martin Mašek
Ing. Jan Vondrák, DrSc., předseda ČAS a RNDr. Jiří Grygar, CSc., čestný předseda ČAS zahajují sjezd.  Autor: Rostislav Štork
Autor: Rostislav Štork
Ing. Jan Vondrák, DrSc., předseda ČAS a RNDr. Jiří Grygar, CSc., čestný předseda ČAS zahajují sjezd. Foto: Rostislav Štork
Delegáty pozdravil rektor Masarykovy univerzity doc. PhDr. Mikuláš Bek, Ph.D. Autor: Jiří Grygar
Delegáty pozdravil rektor Masarykovy univerzity doc. PhDr. Mikuláš Bek, Ph.D.
Autor: Jiří Grygar
Delegáty pozdravil rektor Masarykovy univerzity doc. PhDr. Mikuláš Bek, Ph.D. Foto: Jiří Grygar
Delegáty pozdravil děkan Přírodovědecké fakulty Masarykovy univerzity Doc. RNDr. Jaromír Leichmann Autor: Jiří Grygar
Autor: Jiří Grygar
Delegáty pozdravil děkan Přírodovědecké fakulty Masarykovy univerzity Doc. RNDr. Jaromír Leichmann, Dr. Foto: Jiří Grygar
Delegáty pozdravil vedoucí Katedry matematiky a fyziky Fakulty vojenských technologií Univerzity obrany Doc. RNDr. František Vižďa Autor: Jiří Grygar
Autor: Jiří Grygar
Delegáty pozdravil vedoucí Katedry matematiky a fyziky Fakulty vojenských technologií Univerzity obrany Doc. RNDr. František Vižďa, Ph.D. Foto: Jiří Grygar
Delegáty pozdravil předseda Slovenské astronomické společnosti RNDr. Ladislav Hric, CSc.  Autor: Jiří Grygar
Autor: Jiří Grygar
Delegáty pozdravil předseda Slovenské astronomické společnosti RNDr. Ladislav Hric, CSc. Foto: Jiří Grygar
Delegáty pozdravila jménem Jednoty českých matematiků a fyziků předsedkyně České fyzikální společnosti RNDr. Alice Valkárová, DrSc. Autor: Jiří Grygar
Autor: Jiří Grygar
Delegáty pozdravila jménem Jednoty českých matematiků a fyziků předsedkyně České fyzikální společnosti RNDr. Alice Valkárová, DrSc. Foto: Jiří Grygar
Delegáty pozdravil ředitel Astronomického ústav Slovenské akademie věd RNDr. Drahomír Chochol, DrSc. Autor: Jiří Grygar
Autor: Jiří Grygar
Delegáty pozdravil vedoucí tajemník Astronomického ústav Slovenské akademie věd RNDr. Drahomír Chochol, DrSc. Foto: Jiří Grygar
Delegáty pozdravil předseda Českého národního komitétu astronomického RNDr. Petr Hadrava, DrSc.  Autor: Jiří Grygar
Autor: Jiří Grygar
Delegáty pozdravil předseda Českého národního komitétu astronomického RNDr. Petr Hadrava, DrSc. Foto: Jiří Grygar
Delegáty pozdravil ředitel Astronomického ústav Akademie věd Doc. RNDr. Vladimír Karas, DrSc.  Autor: Jiří Grygar
Autor: Jiří Grygar
Delegáty pozdravil ředitel Astronomického ústav Akademie věd Doc. RNDr. Vladimír Karas, DrSc. Foto: Jiří Grygar
Ředitel Hvězdárny a planetária Brno Mgr. Jiří Dušek, Ph.D získává od ČAS na památku právě končícího velkého planetária nástěnnou podobu souhvězdí Lva, kde chybí hvězda Regulus. Půl roku bude v provozu jen malé planetárium, kde tato hvězda chybí.  Autor: Jiří Grygar
Autor: Jiří Grygar
Ředitel Hvězdárny a planetária Brno Mgr. Jiří Dušek, Ph.D získává od ČAS na památku právě končícího velkého planetária nástěnnou podobu souhvězdí Lva, kde chybí hvězda Regulus. Půl roku bude v provozu jen malé planetárium, kde tato hvězda chybí. Přiložená kulička umožňuje umístit Regula na správné místo :-). Foto: Jiří Grygar
Ředitel hvězdárny provází po hvězdárně všechny významné hosty. Autor: Jiří Grygar
Ředitel hvězdárny provází po hvězdárně všechny významné hosty.
Autor: Jiří Grygar
Ředitel hvězdárny provází po hvězdárně všechny významné hosty. Foto: Jiří Grygar
Ředitel hvězdárny ukazuje členu brněnského zastupitelstva, jak se investice města do nové hvězdárny podařila.  Autor: Jiří Grygar
Autor: Jiří Grygar
Ředitel hvězdárny ukazuje členu brněnského zastupitelstva, jak se investice města do nové hvězdárny podařila. Foto: Jiří Grygar
Tajemník ČAS Bc. Petr Sobotka, hlavní organizátor sjezdu, seznamuje delegáty s programem sjezdu.  Autor: Libor Šindelář
Autor: Libor Šindelář
Tajemník ČAS Bc. Petr Sobotka, hlavní organizátor sjezdu, seznamuje delegáty s programem sjezdu. Foto: Libor Šindelář
Předsedkyně Revizní komise ČAS RNDr. Eva Marková, CSc. předčítá revizní zprávu za období mezi sjezdy. Autor: Jiří Grygar
Autor: Jiří Grygar
Předsedkyně Revizní komise ČAS RNDr. Eva Marková, CSc. předčítá revizní zprávu za období mezi sjezdy. Foto: Jiří Grygar
Delegáti hlasují o udělení absolutoria končícímu Výkonnému výboru. Autor: Vít Straka
Delegáti hlasují o udělení absolutoria končícímu Výkonnému výboru.
Autor: Vít Straka
Delegáti hlasují o udělení absolutoria končícímu Výkonnému výboru. Foto: Vít Straka
Soustředění Volební komise nad sčítáním hlasů. Autor: Jiří Grygar
Soustředění Volební komise nad sčítáním hlasů.
Soustředění Volební komise nad sčítáním hlasů. Foto: Jiří Grygar
Účastníci sjezdu s velkým zájmem sledují zprávu o činnosti ČAS v období 2010 až 2012, kterou přednesl předseda ČAS Ing. Jan Vondrák, DrSc. Autor: Libor Šindelář
Autor: Libor Šindelář
Účastníci sjezdu s velkým zájmem sledují zprávu o činnosti ČAS v období 2010 až 2012, kterou přednesl předseda ČAS Ing. Jan Vondrák, DrSc. Foto: Libor Šindelář
Účastníci sjezdu se jdou ubytovat do nedalekých Kaunicových kolejí. Autor: Martin Mašek
Účastníci sjezdu se jdou ubytovat do nedalekých Kaunicových kolejí.
Autor: Martin Mašek
Účastníci sjezdu se jdou ubytovat do nedalekých Kaunicových kolejí. Foto: Martin Mašek
Účastníky sjezdu pozdravilo i Slunce a vytvořilo kolem sebe pěkné haló.
Autor: Martin Mašek
Účastníky sjezdu pozdravilo i Slunce a vytvořilo kolem sebe pěkné haló. Foto: Martin Mašek
Prohlídka dalekohledu Masarykovy univerzity o průměru zrcadla 60 cm, používaného převážně na fotometrii proměnných hvězd. Autor: Rostislav Štork
Autor: Rostislav Štork
Prohlídka dalekohledu Masarykovy univerzity o průměru zrcadla 60 cm, používaného převážně na fotometrii proměnných hvězd. Foto: Rostislav Štork
Libor Richter přebírá cenu Jindřicha Zemana za astrofotografii roku 2012. Autor: Martin Mašek
Libor Richter přebírá cenu Jindřicha Zemana za astrofotografii roku 2012.
Autor: Martin Mašek
Libor Richter přebírá cenu Jindřicha Zemana za astrofotografii roku 2012. Foto: Martin Mašek
Libor Richter, Astrofotograf roku 2012, u dalekohledu J. Zemana.  Autor: Libor Šindelář
Libor Richter, Astrofotograf roku 2012, u dalekohledu J. Zemana.
Autor: Libor Šindelář
Libor Richter, Astrofotograf roku 2012, u dalekohledu J. Zemana. Foto: Libor Šindelář
Účastníky sjezdu pozdravil na večerní obloze i Měsíc.  Autor: Vít Straka
Účastníky sjezdu pozdravil na večerní obloze i Měsíc.
Autor: Vít Straka
Účastníky sjezdu pozdravil na večerní obloze i Měsíc. Foto: Vít Straka
I zkušený amatérský astronom využívající běžně moderní CCD techniku se rád podívá okem na Měsíc.  Autor: Martin Mašek
Autor: Martin Mašek
I zkušený amatérský astronom využívající běžně moderní CCD techniku se rád podívá okem na Měsíc. Foto: Martin Mašek
Model sopek na Marsu zaujal i účastníky sjezdu.  Autor: Martin Mašek
Model sopek na Marsu zaujal i účastníky sjezdu.
Model sopek na Marsu zaujal i účastníky sjezdu. Foto: Martin Mašek
Takhle nějak se pohybuje atmosféra Neptunu. Autor: Martin Mašek
Takhle nějak se pohybuje atmosféra Neptunu.
Takhle nějak se pohybuje atmosféra Neptunu. Foto: Martin Mašek
Předseda ČAS Ing. Jan Vondrák, DrSc. připíjí na zdar sjezdu a české astronomie.  Autor: Libor Šindelář
Předseda ČAS Ing. Jan Vondrák, DrSc. připíjí na zdar sjezdu a české astronomie.
Autor: Libor Šindelář
Předseda ČAS Ing. Jan Vondrák, DrSc. připíjí na zdar sjezdu a české astronomie. Foto: Libor Šindelář
Člen Výkonného výboru ČAS Miloš Podařil přemýšlí o nejlepší formulaci do nových stanov ČAS. Jednání stanovách tvořilo podstatnou část programu sjezdu.  Autor: Libor Šindelář
Autor: Libor Šindelář
Člen Výkonného výboru ČAS Miloš Podařil přemýšlí o nejlepší formulaci do nových stanov ČAS. Jednání o stanovách tvořilo podstatnou část programu sjezdu. Foto: Libor Šindelář
Volba čestných členů ČAS.  Autor: Libor Lenža
Volba čestných členů ČAS.
Volba čestných členů ČAS. Foto: Libor Lenža
Volební komise v dobré náladě sčítá hlasy.  Autor: Libor Lenža
Volební komise v dobré náladě sčítá hlasy.
Volební komise v dobré náladě sčítá hlasy. Foto: Libor Lenža
RNDr. Jiří Grygar, CSc., čestný předseda ČAS, pozorně sledoval celý průběh sjezdu.  Autor: Libor Lenža
Autor: Libor Lenža
RNDr. Jiří Grygar, CSc., čestný předseda ČAS, pozorně sledoval celý průběh sjezdu. Foto: Libor Lenža
RNDr. Eva Marková, CSc. přebírá osvědčení o svém právě nabitém čestném členství.  Autor: Martin Mašek
Autor: Martin Mašek
RNDr. Eva Marková, CSc. přebírá osvědčení o svém právě nabitém čestném členství. Foto: Martin Mašek
Pavel Suchan přebírá osvědčení o svém čestném členství.  Autor: Martin Mašek
Pavel Suchan přebírá osvědčení o svém čestném členství.
Pavel Suchan přebírá osvědčení o svém čestném členství. Foto: Martin Mašek
Volba nového Výkonného výboru. Autor: Libor Lenža
Volba nového Výkonného výboru.
Volba nového Výkonného výboru. Foto: Libor Lenža
Volba nového Výkonného výboru – poslední hlasování sjezdu. Autor: Martin Mašek
Volba nového Výkonného výboru – poslední hlasování sjezdu.
Volba nového Výkonného výboru – poslední hlasování sjezdu. Foto: Martin Mašek
Ing. Jan Vondrák, DrSc. zakončuje sjezd. Autor: Martin Mašek
Ing. Jan Vondrák, DrSc. zakončuje sjezd.
Ing. Jan Vondrák, DrSc. zakončuje sjezd. Foto: Martin Mašek