Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Fotografie Písní kosmických v raketoplánu

Fotografie Písní kosmických v raketoplánu

Nerudovy Písně kosmické a astronaut A. Feustel v raketoplánu
Po úspěšné misi letu amerického raketoplánu STS 125 k Hubbleovu kosmickému dalekohledu se posádka vrátila šťastně na Zemi a s ní také předměty v osobních balíčcích astronautů. Přinášíme Vám fotografii z paluby raketoplánu, na které je astronaut Andrew Feustel a v beztížném stavu vedle něj Nerudovy Písně kosmické.

Ty vzal na palubu raketoplánu jako předmět vybraný na Astronomickém ústavu AV ČR a symbolizující vztah Jana Nerudy k ondřejovské observatoři, k astronomii a k věčným otázkám ve výzkumu vesmíru.

Na snímku je vidět v průhledu okénky raketoplánu Země s oblačností. V současné době dojednává Astronomický ústav s Andrew Feustelem jeho návštěvu České republiky v létě tohoto roku. Písně kosmické, které se podívaly k Hubbleovu dalekohledu, budou vystaveny na observatoři v Ondřejově.

Převzato ze stránek Astronomického ústavu AV ČR

51. vesmírný týden 2017

Přehled událostí na obloze od 18. 12. do 24. 12. 2017. Měsíc bude v novu. Večer je vidět Neptun a Uran. Nad ránem je vidět Mars a Jupiter. Saturn s Venuší jsou u Slunce. Část posádky ISS přistála na Zemi, ke stanici se vydala nákladní loď Dragon, ale už v neděli také Sojuz MS-07 s dalšími třemi kosmonauty. Blue Origin vyzkoušela novou kabinu New Sheparda. Ariane 5 vynesla další čtyři navigační družice Galileo. 23. prosince očekáváme hned tři starty raket.