Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Hlubinami vesmíru s dr. Jiřím Grygarem - Žeň objevů 2011 (1. díl)

Hlubinami vesmíru s dr. Jiřím Grygarem - Žeň objevů 2011 (1. díl)

Jiří Grygar. Zdroj: TV Noe.
Již potřetí se na obrazovkách TV Noe můžeme setkat s RNDr. Jiřím Grygarem, CSc. a jeho Žněmi objevů, které již páté desetiletí publikuje každoročně v populárně astronomickém tisku. V televizní podobě však vychází pouze na TV Noe. První díl tohoto třetího setkání budete moci shlédnout v sobotu 1. září 2012 ve 20 hodin.

Jiří Grygar. Zdroj: TV Noe
V tomto 1. díle Žní objevů 2011, budeme besedovat nad nejvýznamnějšími astronomickými objevy roku 2011 ve Sluneční soustavě.

Co nového u Merkuru, který již rok studuje sonda Messenger? Jaké jsou aktuální výsledky při studiu planety Země a Měsíce? Co nového přinesl rok 2011 ve výzkumu Marsu? Co znamená tzv. cestovní mapa Jupitera a Saturnu? Podíváme se i k Neptunu neboť v roce 2011 dokončil první oběh kolem Slunce od svého objevu. Také meziplanetární látka naší sluneční soustavy přinesla mnoho zajímavého i v roce 2011. Především planetka Vesta, kam doputovala sonda Dawn. I další planetky Sheila a Itokawa se dostaly do pozornosti astronomů a my je v našem pořadu nevynecháme. První díl zakončíme úchvatnou podívanou konce roku 2011, jíž se stala kometa Lovejoy, kterou bylo možné sledovat kolem jejího průletu okolo Slunce.

Ke sledování tohoto pořadu a s pozvánkou i k druhému dílu o objevech roku 2011 v hlubokém vesmíru Vás zve redaktor pořadu Jindřich Suchánek.

Živé vysílání TV Noe