Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Hlubinami vesmíru s dr. Jiřím Grygarem, Žeň objevů 2016, 2. díl

Hlubinami vesmíru s dr. Jiřím Grygarem, Žeň objevů 2016, 2. díl

RNDr. Jiří Grygar v pořadu Hlubinami vesmíru

V pokračování s dr. Jiřím Grygarem budeme v listopadu pokračovat v objevech ve Sluneční soustavě a také se podíváme k exoplanetám. Zastavíme se tedy u trpasličí planety Pluto, komety 67P/Čurjumov-Gerasimenko, další trpasličí planety Ceres a první část cesty zakončíme u Slunce. Pak se podíváme na planety u jiných hvězd, například Proximy Kentaura.

Prvním zastavením bude Pluto a významná mise sondy New Horizons. Její snímky budou astronomy jistě po mnoho let zajímat a už nyní přináší překvapivá zjištění.

I sonda Rosetta před svým zánikem na kometě Čurjumov-Gerasimenková dokázala přinést zajímavé informace.

Co nového lze nalézt u Cerery? Sonda Dawn stále krouží kolem této trpasličí planety a její snímky berou dech.

Pouť sluneční soustavou zakončíme u Slunce. Práce prof. Miloslava Druckmüllera fascinuje! Zastavíme se u jeho nových animací a nad detaily, které zachycují. I zářivý výkon, úhlový průměr Slunce či Wolfovo číslo se dostaly do středu pozornosti slunečních fyziků.

Po opuštění sluneční soustavy se vydáme do světa exoplanet. Zajímavé je, že i u nejbližší hvězdy Proximy je také exoplaneta. I u jiných hvězd se objevují nové a nové planety…

Premiéru sledujte tuto sobotu 4. 11. od 20 hod. na TV Noe http://www.tvnoe.cz/

RNDr. Jiří  Grygar v pořadu Hlubinami vesmíru Autor: TV Noe
RNDr. Jiří Grygar v pořadu Hlubinami vesmíru

Bližší info o pořadu i termíny repríz http://www.tvnoe.cz/porad/hlubinami-vesmiru-s-dr-jirim-grygarem-zen-objevu-2016-1-dil

První díl Žní objevů 2016 můžete sledovat a archivu TV Noe http://www.tvnoe.cz/video/14063

V posledním 3. díle budeme pokračovat, tentokrát již v hlubokém vesmíru.

K poutavému vyprávění nad novinkami v astronomii zve moderátor pořadu Jindřich Suchánek

[1] Pořad Hlubinami vesmíru na TV Noe

Štítky: Hlubinami vesmíru, Jiří Grygar

16. vesmírný týden 2018

Přehled událostí na obloze od 16. 4. do 22. 4. 2018. Měsíc je v novu a objeví se na večerní obloze. Večer je nad západem jasná Venuše. Jupiter je vidět už po půlnoci a ráno uvidíme nejlépe Mars a Saturn. Na obloze si představíme zajímavou galaxii v souhvězdí Žirafy. Uplynulý i následující týden je plný mnoha startů raket. Namátkou vybíráme významnou vědeckou družici TESS. Před 420 lety se narodil Riccioli, autor mnoha známých pojmů na mapě Měsíce.

Farebné svetelné dráhy hviezd