Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Hlubinami vesmíru s dr. Jiřím Kovářem a dr. Petrem Slaným (1. díl)

Hlubinami vesmíru s dr. Jiřím Kovářem a dr. Petrem Slaným (1. díl)

Jiří Kovář a Petr Slaný v pořadu Hlubinami vesmíru. Autor: Tv Noe
Jiří Kovář a Petr Slaný v pořadu Hlubinami vesmíru.
Autor: Tv Noe
V sobotu 7. července 2012 se můžete těšit na další díl pořadu Hlubinami vesmíru, které nás zavede do skutečně hlubokého vesmíru. Hosté pořadu jsou tentokráte hned dva, dr. Jiří Kovář a dr. Petr Slaný. Pořad začíná ve 21:00 na Tv Noe.

Dr. Jiří Kovář. Autor: Tv Noe
Dr. Jiří Kovář.
Autor: Tv Noe
Besedování pod hvězdami se v tomto i příštím díle bude většinou pohybovat u černých děr. Hosty pořadu jsou totiž dva mladí fyzikové z Ústavu fyziky Filozoficko-přírodovědecké fakulty Slezské university v Opavě, kde se právě zabývají prostředím u velmi hmotných objektů, a těmi bezesporu černé díry jsou.

Dr. Petr Slaný. Autor: Tv Noe
Dr. Petr Slaný.
Autor: Tv Noe
Jaké to je studovat teoretickou fyziku? Co anebo čím jsou černé díky? Jaká je vlastně definice černých děr a lze je jednoduše definovat? Jaké mají vlastnosti? Jaká je jejich klasifikace? Co se děje v černé díře? Mají černé díry povrch? Kde je lze nalézt a co bylo či je pravdy na tom, že i ve známém urychlovači nedaleko Ženevy v Cernu by mohla vzniknout miniaturní černá díra, která pohltí Zemi? Jak vzniká černá díra a jaké je její okolí? Co je horizont událostí?

Chcete být při tom, když zasvěcení hosté objasňují tyto i mnohé jiné otázky týkající se černých děr? Pak si udělejte čtyřicet minut času a společně s námi se k černým děrám vypravte. S našimi hosty se uvidíme i v následujícím díle, kde budeme v zajímavém povídání o černých děrách pokračovat.

Ke sledování Vás zve autor pořadu Jindřich Suchánek.

Živé vysílání TV Noe
Bližší info + reprízy

Štítky: Hlubinami vesmíru

7. vesmírný týden 2017

Přehled událostí na obloze od 13. 2. do 19. 2. 2017. Měsíc bude po úplňku. Planeta Venuše a nedaleký slabší Mars zdobí večerní jihozápadní oblohu. V druhé polovině noci a ráno je pěkně viditelný Jupiter. Na ranní obloze je také Saturn. Kometa 45P byla v první únorové dekádě vidět jen obtížně, uvidíme, zda si ji vůbec prohlédneme po úplňku na obloze pozdně večerní. Podíváme se ještě na komety 2P a 73P. Slunce i přes nízkou aktivitu nabízí drobné skvrny. Pokračujeme v nabídce 100 pozorování: Sirius B, Venuše, planetka Irene, galaxie M81 a M82. SpaceX na přestavěné floridské rampě chystá statický zážeh a posléze i start rakety Falcon 9 s lodí Dragon k ISS. Startují také silná evropská a indická raketa.

Geostacionárne družice

18.02. 2017; 18:57 SEČ; Tesárske Mlyňany; Canon 400D+Pentacon auto MC 135/3.5 (M 42 objektív). Expozícia 2min, ISO 800. Názvy družíc ASTRA v smere hodinových ručičiek.