Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Hlubinami vesmíru s dr. Michalem Sobotkou, o Slunci 1. díl

Hlubinami vesmíru s dr. Michalem Sobotkou, o Slunci 1. díl

RNDr. Michal Sobotka DSc. v pořadu Hlubinami vesmíru

Astronomický ústav Akademie věd má v Ondřejově nedaleko Prahy svou observatoř. Její součástí se také sluneční oddělení, a právě s vedoucím tohoto oddělení RNDr. Michalem Sobotkou, DSc., budeme o sluníčku, naší nejbližší hvězdě hovořit.

Nejdříve představíme, čím se v Ondřejově pozoruje Slunce a s kým sluneční oddělení spolupracuje v zahraničí. Potom se beseda ponoří do nitra Slunce, abychom společně poznávali pouť záření i hmoty směrem k povrchu. Co se uvnitř Slunce děje? Jak vypadá v jádru např. teplota a jaké procesy se tam odehrávají. Co se stane se sluneční hmotou blíže k povrchu? Je to právě magnetismus, který určuje činnost Slunce pod povrchem v jeho nejvrchnějších sférách.

Pořad Hlubinami vesmíru s RNDr. Michalem Sobotkou DSc. Autor: TV Noe
Pořad Hlubinami vesmíru s RNDr. Michalem Sobotkou DSc.

V pořadu jsou použity, s laskavým svolením autora, i obrazové materiály prof. Miloslava Druckmüllera z Vysokého učení technického v Brně. Jejich zhlédnutí stojí za to – unikátnost zpracování navozuje natolik silný prožitek, že s úžasem jen sledujeme toto úchvatné divadlo.

Zveme Vás ke sledování naší besedy i v následujícím díle v září, kdy budeme pokračovat v detailnějším popisu procesů na povrchu Slunce i v jeho blízkosti.

Premiéru můžete shlédnout první sobotu v srpnu 5. 8. od 19:45 na TV Noe.

Bližší informace a reprízy najdete na stránkách TV Noe:

RNDr. Michal Sobotka DSc. v pořadu Hlubinami vesmíru Autor: TV Noe
RNDr. Michal Sobotka DSc. v pořadu Hlubinami vesmíru

[1] Pořad Hlubinami vesmíru

Štítky: Slunce, Hlubinami vesmíru, Michal Sobotka, TV Noe

2018-2-23 zákryt Aldebaranu Měsícem

Astronomická společnost Chomutov 23.2.2018 - veřejné pozorování zákrytu hvězdy Aldebaran Měsícem.