Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Hlubinami vesmíru s dr. Michalem Sobotkou, o Slunci 2. díl

Hlubinami vesmíru s dr. Michalem Sobotkou, o Slunci 2. díl

Michal Sobotka v pořadu Hlubinami vesmíru

V pokračování našeho povídání o Slunci s RNDr. Michalem Sobotkou, DSc. se v tomto díle zaměříme ponejvíce na sluneční povrch a korónu. Fotosféra i chromosféra jsou jistě témata, která sebou přináší mnoho zajímavého a poutavého. Co se děje ve fotosféře a chromosféře? Jakou mají teplotu? Proč s řídnoucí hmotou teplota na povrchu Slunce stoupá a dokonce v koróně, sluneční atmosféře, dosahuje milionových hodnot? Jaké jsou teorie k vysvětlení těchto jevů? Co se děje s hmotou na povrchu i nad ním? Skvrny, protuberance, erupce, výtrysky hmoty…

Nedávné zatmění Slunce v USA vzbuzuje jistě zájem o sluneční fyziku i u laiků. Pojďme tedy a nechme se unést slunečními fascinujícími obrazy a poutavým výkladem dr. Michala Sobotky, vedoucího slunečního oddělení Astronomického ústavu Akademie věd ČR.

Premiéru můžete shlédnout první sobotu v září 2. 9. od 20 hod. na TV Noe

Bližší informace a reprízy najdete na stránkách TV Noe

Michal Sobotka vypráví o Slunci v pořadu Hlubinami vesmíru Autor: TV Noe
Michal Sobotka vypráví o Slunci v pořadu Hlubinami vesmíru

[1] Pořad Hlubinami vesmíru
[2] První díl povídání s Dr. Michalem Sobotkou

Štítky: Slunce, Koróna, TV Noe, Hlubinami vesmíru

22. vesmírný týden 2018

Přehled událostí na obloze od 28. 5. do 3. 6. 2018. Měsíc bude v úplňku. Večer je nad severozápadem jasná Venuše a nad jihovýchodem Jupiter. Mars a Saturn zůstávají spíše ranními planetami. ISS dostala nové zásoby prostřednictvím nákladní lodi Cygnus. SpaceX už má za sebou v květnu dva starty a třetí je nachystán na tento týden. Před 160 lety byla objevena pěkná kometa Donati (1858).

Měsíc s Jupiterem v konjunkci