Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Hlubinami vesmíru s dr. Tomášem Gráfem - Cesta světla (1. díl)

Hlubinami vesmíru s dr. Tomášem Gráfem - Cesta světla (1. díl)

Tomáš Gráf v pořadu Hlubinami vesmíru. Autor: TV Noe.
Tomáš Gráf v pořadu Hlubinami vesmíru.
Autor: TV Noe.
Pořad Hlubinami vesmíru na TV Noe pokračuje v březnu dílem s dr. Tomášem Gráfem, cesta světla (1. díl). Společně se světlem se vydáme na pouť Sluneční soustavou. Premiéra pořadu je v sobotu 1. března od 20 hodin.

S RNDr. Tomášem Gráfem, Ph.D., vedoucím Hvězdárny a planetária Johanna Palisy v Ostravě, jsme se setkali v našem pořadu již vícekrát. Stal se jednak průvodcem prvních dílů již v roce 2007, kde nám ve dvanácti dílech představil malé kompendium astronomie a poté se také objevil při představování novinek z astronomie.

Tomáš Gráf v pořadu Hlubinami vesmíru. Autor: TV Noe.
Tomáš Gráf v pořadu Hlubinami vesmíru.
Autor: TV Noe.
V tomto setkání se vydáme však na úžasnou pouť společně se světlem, abychom prolétli nejprve Sluneční soustavou. Postupně, odpoutávajíc se od Země, navštívíme Měsíc, Venuši a Mars, Merkur i Slunce abychom skrze pásmo planetek doputovali k Jupiteru a Saturnu, Uranu a Neptunu, Plutu a nakonec Oortovým oblakem až na její periferii.

Nejprve se ale zastavíme u nových projektů či lépe rekonstrukcí hvězdáren a planetárií v České republice. Víte, kde všude se otevřely či chystá se otevření nových planetárií?

Pojďme se odpoutat od Země a vydejme se na neuvěřitelnou pouť vesmírem.

Ke sledování zve Jindřich Suchánek.

Živé vysílání TV Noe
Bližší info + reprízy

2018-2-23 zákryt Aldebaranu Měsícem

Astronomická společnost Chomutov 23.2.2018 - veřejné pozorování zákrytu hvězdy Aldebaran Měsícem.