Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Hlubinami vesmíru s dr. Vladimírem Wagnerem (2. díl)

Hlubinami vesmíru s dr. Vladimírem Wagnerem (2. díl)

Vladimír Wagner. Autor: TV Noe.
Vladimír Wagner.
Autor: TV Noe.
První sobotu v měsíci 3. srpna ve 20:00 můžete sledovat premiéru pořadu Hlubinami vesmíru. V ní budeme pokračovat s dr. Vladimírem Wagnerem o souvislostech jaderné fyziky s astronomií.

Vladimír Wagner. Autor: TV Noe.
Vladimír Wagner.
Autor: TV Noe.
S jaderným fyzikem RNDr. Vladimírem Wagnerem, CSc., pracovníkem Ústavu jaderné fyziky AV ČR, budeme pokračovat v besedě o souvislostech jaderné fyziky a astronomie. Nejprve se náš host pokusí vysvětlit pojem inflace vesmíru na jeho počátku a poté nám přiblíží Higgsův boson. Co to je za částici? Byla opravdu vloni v CERNu objevena? V dalším povídání se ponoříme do nitra hvězd i naší Země.

Specializací Vladimíra Wagnera je také jaderná spektroskopie. Kde ji lze úspěšně aplikovat? Jak se využívá u vozítka Curiosity na Marsu?

Máte-li chuť vstoupit dovnitř prostoru, který bývá často pro běžného člověka nedostupný až uzavřen, nezapomeňte si zapnout na chvíli Televizi Noe – odměnou Vám bude snad i trochu radosti z přiblížení se pochopení, a to stojí za to!

Na setkání s Vámi se u obrazovky těší společně s celým štábem, který pořad Hlubinami vesmíru připravuje, Jindřich Suchánek.

Živé vysílání TV Noe
Bližší info + reprízy

26. vesmírný týden 2018

Přehled událostí na obloze od 25. 6. do 1. 7. 2018. Měsíc bude v úplňku. Venuše je večer nad severozápadem, Jupiter nad jihozápadem a Saturn se objevuje na jihovýchodě a 27. 6. je v opozici. Do východní elongace postupuje Merkur. Mars je vidět hlavně v druhé polovině noci. Planetka Ryugu už je vidět detailně. Curiosity také zaznamenala nástup prachové bouře na Marsu. Před 110 lety došlo nad sibiřskou oblastí Tunguska ke známé explozi po dopadu planetky nebo kometárního jádra.