Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Hlubinami vesmíru s Janem Kondziolkou

Hlubinami vesmíru s Janem Kondziolkou

Jan Kondziolka v pořadu Hlubinami vesmíru. Autor: TV Noe.
Jan Kondziolka v pořadu Hlubinami vesmíru.
Autor: TV Noe.
V sobotu 6. dubna 2013 od 20 hodin se můžeme těšit na vydání dalšího dílu pořadu TV Noe s názvem Hlubinami vesmíru. Hostem tohoto vydání bude fotograf a amatérský astronom Jan Kondziolka, který nás zavede do míst daleko od světelného znečištění. O co nás umělé světlo připravuje a co s tím můžeme dělat? Nejen na tyto otázky budeme hledat odpovědi.

V tomto díle našeho pořadu je hostem Bc. Jan Kondziolka, fotograf – především atmosféry a světelných vlivů, které omezují pozorovací podmínky. Je iniciátorem vzniku Beskydské oblasti tmavé oblohy (BOTO) a popularizátorem astronomie.

Jan Kondziolka v pořadu Hlubinami vesmíru. Autor: TV Noe.
Jan Kondziolka v pořadu Hlubinami vesmíru.
Autor: TV Noe.
O světelném znečištění, o tmavé obloze v Beskydech i zajímavých atmosférických úkazech budeme právě s Janem Kondziolkou rozprávět. V pořadu shlédneme také krátký film Hvězdárny a planetária Mikuláše Koperníka v Brně s názvem Dny bez nocí a ukázky z filmu Magiczne Poloniny. Podíváme se na zodiakální světlo, protisvit i tzv. airglow.

Než navštívíme krásnou odlehlou přírodu bez světelného znečištění, kde můžeme spatřit i slabší objekty a úkazy noční oblohy, usaďme se v pohodlí domova a nechme si naším hostem poodhalit, jak nato.

Ke sledování zve autor pořadu Jindřich Suchánek.

Živé vysílání TV Noe
Bližší info + reprízy

Štítky: Zodiakální světlo, Světélkování vzduchu, Světelné znečištění, Hlubinami vesmíru

Záblesk družice NOSS

24.03. 2017; 22:01 SEČ; Canon 350D+Samyang 8/3.5. Záblesk jednej z dvojice družíc NOSS 3-7 (A,B), družice NOSS 3-7 (A) (2015-058-A). Vzdialenosť družíc: 1270 km.