Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Hlubinami vesmíru s Mgr. Antonínem Vítkem (druhý díl)

Hlubinami vesmíru s Mgr. Antonínem Vítkem (druhý díl)

Antonín Vítek. Zdroj: TV Noe
Na TV Noe můžete sledovat premiéru pokračování pořadu Hlubinami vesmíru z minulého měsíce - bude v sobotu 3. září ve 21:30. Hostem bude opět Mgr. Antonín Vítek, CSc.

Antonín Vítek. Zdroj: TV Noe
S pracovníkem knihovny Akademie věd ČR Mgr. Antonínem Vítkem, CSc., odborníkem na kosmonautiku, budeme pokračovat ve výzkumu těles Sluneční soustavy kosmickými sondami. Chvíli se zastavíme u Saturnu a jeho měsíců Titanu a Encelada. Poté budeme pokračovat až k Plutu, abychom se vrátili k naší Zemi.

Co se zkoumá u Země z kosmického prostoru? Budeme si povídat o výzkumu pevnin, moří, atmosféry i magnetosféry. Při našem povídání se dotkneme nejrůznějších společenských i vědeckých oborů - klimatologie, telekomunikace, dopravy, ekologie, vojenství a mnoha dalších, kam zasahuje kosmický výzkum.

Pohodlně se tedy usaďme a nahlédněme s naším hostem do spojitostí kosmu s naším běžným životem.

Ke sledování zve autor pořadu Jindřich Suchánek.

Živé vysílání TV Noe
Bližší info i o reprízách
Archiv s odvysílanými pořady (řazeno abecedně)

16. vesmírný týden 2017

Přehled událostí na obloze od 17. 4. do 23. 4. 2017. Měsíc bude v poslední čtvrti. Večer zůstává nad západem Mars a pomalu se zlepšuje i večerní viditelnost Jupiteru. Ráno je nejvýše Saturn, nízko už také jasná Venuše. Stále můžeme doporučit několik komet. Čeká nás průlet blízkozemní planetky, viditelné i menšími dalekohledy. Z nabídky 100 pozorování přidáváme jednu pěknou kulovku a galaxii, jeden zákryt hvězdy planetkou a především upozorníme na maximum meteorického roje Lyrid, které letos nebude rušit Měsíc. Očekává se start první čínské zásobovací lodi a ukázalo se, že Enceladus by mohl být dobrým místem pro život.