Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Hlubinami vesmíru s moderními technologiemi
redakce Vytisknout článek

Hlubinami vesmíru s moderními technologiemi

nabídka videí Hlubinami vesmíru Autor: Petr Kutálek
nabídka videí Hlubinami vesmíru
Autor: Petr Kutálek
Pořad TV Noe Hlubinami vesmíru začal vysílat již v roce 2007. Tehdy začal redaktor pořadu Jindřich Suchánek se svým hostem RNDr. Tomášem Gráfem, Ph.D., vedoucím Hvězdárny a planetária Johanna Palisy v Ostravě, probírat různá témata týkající se naší Sluneční soustavy, souhvězdí i hlubokého vesmíru. Pořad nadále vysílá a svým zájemcům nyní nabízí také nové možnosti odběru i sledování.

První díl byl odvysílán v únoru 2007 a poslední v lednu 2008. Od roku 2008 vysílá TV Noe volné pokračování. Pořad je většinou zaměřen na současné dění ve vesmíru. Na obrazovkách defilují nejrůznější zajímavosti, události a objekty, na které je soustředěna aktuální pozornost astronomů. Redaktor pořadu Jindřich Suchánek si zve do každého dílu zajímavé hosty, jimiž jsou odborníci či nadšenci pro astronomii. Povídání je doprovázeno fotografiemi, videi a animacemi, které TV Noe laskavě poskytla NASA, ESA, ESO i jiné instituce, nebo si je hosté sami připravili. Jednotlivé díly mají stopáž 35 až 60 min. Pořady lze shlédnout v archivu TV Noe.

Pro majitele RSS čteček je tu však možnost sledovat RSS feed s videem pořadu Hlubinami vesmíru (a jinými pořady TV Noe na témata astronomie) z video archívu TV Noe. Jednotlivé položky obsahují nejen popis pořadu, nýbrž i odkaz na stažení/přehrání videa. Přidat si jej můžete nejen do čtečky RSS, ale třeba také do video přehrávače XBMC pro přímé a příjemnější přehrání…

Už nikdy tak nepřijdete o žádný odvysílaný díl.

RSS feed hledejte na adrese http://kutalek.cz/apps/rss/hv.xml

Hlubinami vesmíru na TV Noe: http://www.tvnoe.cz/detail-serialu/hlubinami-vesmiru.html

51. vesmírný týden 2017

Přehled událostí na obloze od 18. 12. do 24. 12. 2017. Měsíc bude v novu. Večer je vidět Neptun a Uran. Nad ránem je vidět Mars a Jupiter. Saturn s Venuší jsou u Slunce. Část posádky ISS přistála na Zemi, ke stanici se vydala nákladní loď Dragon, ale už v neděli také Sojuz MS-07 s dalšími třemi kosmonauty. Blue Origin vyzkoušela novou kabinu New Sheparda. Ariane 5 vynesla další čtyři navigační družice Galileo. 23. prosince očekáváme hned tři starty raket.