Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Hlubinami vesmíru s Petrem Horálkem

Hlubinami vesmíru s Petrem Horálkem

Petr Horálek v pořadu Hlubinami vesmíru. Zdroj: TV Noe
První prázdninový měsíc se setkáme v pořadu Hlubinami vesmíru s pardubickým popularizátorem astronomie a vedoucím redaktorem serveru České astronomické společnosti Petrem Horálkem.

Petr Horálek v pořadu Hlubinami vesmíru. Zdroj: TV Noe
Po úvodu, kdy se seznámíme s činností našeho hosta, se poprvé v našem pořadu pokusíme o stručný návod, jak ustavit dalekohled před pozorováním. Demonstrovat budeme na běžném Newtonově dalekohledu, který máme mnozí doma a často pro neznalost ustavení leží někde uklizen bez častějšího využití. Snad alespoň trochu poslouží naše ukázka Vám, kteří tento anebo podobný dalekohled máte a nevíte si s ním příliš rady.

Pod krásnou letní oblohou o prázdninách, ale nejen o nich, můžeme strávit úžasné chvíle uprostřed hvězdného nebe! A co lze bez větších obtíží pozorovat, jaké jsou alespoň některé VIP objekty, které nikdy nezklamou? K tomu se v dalším čase s Petrem Horálkem opět usadíme pod virtuální oblohu a ukážeme si několik těchto VIP objektů, které i začátečníci mohou pozorovat. Zastavíme se např. u nádherného souhvězdí Střelce a Štíra, nahlédneme k asterismu Věšák, barevné dvojhvězdě Albireo či kulové hvězdokupě M13 v Herkulu. Uvidíme i další krásné objekty vhodné k pozorování i pro ty nejméně náročné.

Pojďte a pohlédněte vzhůru ke hvězdám, stojí to za to i pro ty, kteří to ještě nezkoušeli.

Premiéra pořadu na TV Noe bude v sobotu 2. července 2011 ve 21:10 hodin.
Bližší informace o vysílání repríz