Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Hlubinami vesmíru SPECIÁL, Zatmění slunce v USA 2017

Hlubinami vesmíru SPECIÁL, Zatmění slunce v USA 2017

Zatmění Slunce 2017
Autor: Josef Ladra

21. srpna se ve Spojených státech odehrálo úplné zatmění Slunce. Dlouho očekávaná událost se stala jistě velmi sledovanou mnohými médii. Živé komentované vysílání úplného zatmění připravila i televize Noe, známá svým seriálem Hlubinami vesmíru. Pojďme si tuto událost připomenout ještě jednou v repríze tuto neděli od 15:50 na TV Noe.

Ve studiu se komentáře tohoto mimořádného představení ujal vedoucí slunečního oddělení Astronomického ústavu ČR RNDr. Michal Sobotka, DSc. Začínáme na západním pobřeží USA v Oregonu a procházíme přes 12 států unie, jak stín Měsíce zakrývá sluneční kotouč a postupuje na východ až do Jižní Karolíny na východě USA, kde opouští pobřeží a skončí v Atlantiku.

Zveme všechny příznivce astronomie, kteří si chtějí tuto ojedinělou příležitost připomenout. Díky kamerám si můžeme tento poutavý, fascinující úkaz několikrát zopakovat.

Na setkání s vámi u úplného zatmění Slunce v USA se těší Jindřich Suchánek.

Web pořadu:

Poznámka redakce:
Za zatměním se vydala i řada našich čtenářů. Svědčí o tom nádherné snímky v galerii.

[1] Televize Noe

Štítky: Hlubinami vesmíru, Zatmění slunce 2017

26. vesmírný týden 2018

Přehled událostí na obloze od 25. 6. do 1. 7. 2018. Měsíc bude v úplňku. Venuše je večer nad severozápadem, Jupiter nad jihozápadem a Saturn se objevuje na jihovýchodě a 27. 6. je v opozici. Do východní elongace postupuje Merkur. Mars je vidět hlavně v druhé polovině noci. Planetka Ryugu už je vidět detailně. Curiosity také zaznamenala nástup prachové bouře na Marsu. Před 110 lety došlo nad sibiřskou oblastí Tunguska ke známé explozi po dopadu planetky nebo kometárního jádra.