Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Ing. Luděk Hamr nositelem plakety Astrofotograf roku 2010

Ing. Luděk Hamr nositelem plakety Astrofotograf roku 2010

Plaketa Astrofotograf roku 2010 pro Luďka Hamra. Autor: Marcel Bělík
Plaketa Astrofotograf roku 2010 pro Luďka Hamra.
Autor: Marcel Bělík
V sobotu 16. dubna 2011, pět set let poté, co místními hvozdy hnával svou loveckou družinu český král Václav IV, se v královském komorním městě Žebrák sešli zástupci České astronomické společnosti. Pod dohledem majestátných hradů Žebrák a Točník a pod záštitou místní hvězdárny zde zástupci jednotlivých složek této společnosti na takzvaném "Velkém zasedání složek ČAS" referovali o své činnosti za poslední rok, diskutovali o plánech do budoucna a též využili vhodné příležitosti, aby předali dary čestnému předsedovi společnosti dr. Jiřímu Grygarovi k jeho životnímu jubileu.

Předání plakety Astrofotograf roku 2010. Autor: Marcel Bělík
Předání plakety Astrofotograf roku 2010.
Autor: Marcel Bělík
Ten však nebyl jediným obdarovaným na tomto setkání. Fyzické potvrzení svého titulu "Astrofotograf roku 2010", tedy diplom a plaketu, zde obdržel ing. Luděk Hamr. Titul mu udělila porota České astrofotografie měsíce nejen za vydařené snímky planet, ale za neúnavnou astrofotografickou činnost vůbec a předal jej právě čestný předseda ČAS dr. Jiří Grygar.

Ing. Hamr se tak stal pátým nostitelem tohoto titulu od roku 2006 a stejně jako jeho předchůdci - prof. Druckmüller, Ing. Martin Myslivec, Jan Hovad a Jiří Linet připojil své jméno i na rytý seznam nacházející se v památné "Bečvářově" kopuli Hvězdárny v Úpici. Zde se nachází nejen v sousedství svých fotografických kolegů, nýbrž i v těsné blízkosti dalekohledů, u nichž dr. Antonín Bečvář během dlouhých expozic noční oblohy přemýšlel o svých legendárních hvězdných atlasech.

Delfín, Orel a Red Sprites