Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Kometa C/ 2006 M4 SWAN

Kometa C/ 2006 M4 SWAN

Mapa_SWAN.jpg
Relativně jasnou kometu C/2006 M4 SWAN můžeme v těchto dnech pozorovat na večerní obloze. Její jas se pohybuje kolem 6. magnitudy a kometa je tak dobře viditelná i v malém dalekohledu nebo dokonce triedru.

Mapa_SWAN.jpg
06M4b_11-24f.jpg
Mapka CCD snímek

Kometu si můžete vyhledat podle přiložené mapky. Vizuálně bude pravděpodobně viditelná jen koma , jemný plasmový ohon ukáže asi až snímek pořízený CCD kamerou. Obrázek komety vznikl složením čtrnácti 40 s expozic pořízených 11. října mezi 17h 59 m a 18 h 11 m UT 0.3-m dalekohledem na hvězdárně v Úpici. Více zde .

Foto : Libor Vyskočil , Hvězdárna Úpice

Snímek blízkozemní planetky (311554) 2006 BQ147

Rozměry obrázku jsou 15 x 15 obloukových minut, sever je nahoře, východ vlevo. Planetka typu Aten 15.9 magnitudy se mezi hvězdami pohybovala rychlostí 9.91 obloukové vteřiny za minutu. Silně rušil Měsíc.