Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  MultiAstronomie

MultiAstronomie

Jeremy R. Waller Astronomical Association of South Australia
MULTIASTRONOMIE je jednodenní mezioborové setkání mezi astronomií a uměním, které proběhne dne 19. prosince. Ve Štefánikově observatoři se bude během dne konat sympózium a večer bude věnován multimediální prezentaci v pražském Planetáriu.

Cílem je propojit zájmy vědy a umění a zkoumat vyjadřování v obou disciplínách. Projekt MULTIASTRONOMIE vytváří vztah mezi astronomickou vědou a uměním a zaměřuje se na nejnovější vědecké objevy v těchto oblastech, které chce zprostředkovat veřejnosti uměleckou formou. Témata astronomie budou umělci interpretovat prostřednictvím audiovizuálních i performativních forem. V naší době, takzvaném věku informací jsme schopni díky našim technologiím sbírat data ve velkém množství, ale také je vizualizovat a hlouběji analyzovat jako nikdy předtím. Chceme interpretovat vědecké informace, které jsou pro laiky mnohdy velice abstraktní a nabídnout je divákům v dostupnější formě v rámci audiovizuálního umění. Doufáme v plodnou výměnu a rozšíření vědomostí všech zúčastněných.

Projekt MULTIASTRONOMIE je součástí festivalu digitální kultury RESET, který v Praze pořádá Galerie CIANT pro podzimní sezónu 2008. Festival RESET přináší ve třech vydáních každý měsíc několik dnů intenzivního programu, zaměřeného na průniky umění, vědy a technologie. Festival organizuje CIANT, mezinárodní sdružení pro umění a nové technologie. Více informací o festivalu naleznete na stránkách http://reset.ciant.cz a http://www.ciant.cz

Logo Multiastronomie

Chtěli bychom vyzvat Vás a členy astronomických společností po celém světě, abyste nám zasílali výsledky Vašich pozorování, studií i osobních pohledů na téma "vesmír" a bude nám ctí a potěšením zahrnout je do speciální multimediální produkce v pražském Planetáriu. Vaše média v jakékoliv formě (obrázky, video, audio, text) nám zasílejte prostřednictvím formuláře, který naleznete na stránkách www.multiastronomy.org. Pokud budete mít nějaký problém s uploadováním souborů, kontaktujte nás, nebo je zašlete na náš e-mail contact@multiastronomy.org

Dále vyzýváme všechny (zavedené i začínající) umělce, pohybující se v oblasti multimédií a se zájmem o hvězdy, aby se připojili se svými projekty, které mohou v rámci symposia prezentovat, nebo se podílet na večerní performanci vlastní živou audiovizuální akcí nebo projekcí. Připojte se k nám na stránkách www.multiastronomy.org

Neváhejte zasílat nám dotazy, návrhy nebo sdělit nám zájem o projekt. Budeme velice rádi, pokud někteří z Vás, amatérů i profesionálů, projeví zájem o aktivní účast. Můžete se účastnit sympózia a prezentovat Vaše astronomické studie a pozorování spolu s umělci. Můžeme Vám také zprostředkovat kontakt s umělcem, pokud by Vás zajímala výměna v procesu Vaší práce.

Přivítejme společně nadcházející Mezinárodní rok astronomie 2009!

Anja Kaufmann, umělkyně
Darina Alster, Galerie CIANT
Petr Sobotka, Česká astronomická společnost

Kontaktní mail pro zájemce:
For english: aannjjaa(zavinac)gmail.com
Umění: darina.alsterova(zavinac)ciant.cz
Astronomie: sobotka(zavinac)astro.cz

Anja Kaufmann

švýcarská umělkyně žijící v Praze

Setkání Zámek Český Krulmov 3

Setkání Měsíce a Venuše z Krumlovského zámku.