Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Ptejte se významných hostů TV Noe u Kulatého stolu

Ptejte se významných hostů TV Noe u Kulatého stolu

Jiří Grygar. Zdroj: TV Noe.
Na pátek 14. června 2013 připravuje TV Noe na 20:00 živé vysílání Kulatého stolu o aktuálním dění v astronomii. Na dotazy diváků budou připraveni odpovídat tři hosté - astrofyzik RNDr. Jiří Grygar, CSc. z Fyzikálního ústavu Akademie věd ČR, děkan Filozoficko přírodovědecké fakulty Slezské univerzity Prof. RNDr. Zdeněk Stuchlík, CSc. a teoretický fyzik Prof. RNDr. Petr Kulhánek, CSc. z ČVUT.

Astronomický výzkum se v posledních letech a desetiletích doslova řítí napříč lidským poznámím. Úžasné technické přístroje i nové technologie zahlcují údaji a informacemi. Jejich zpracování sebou přirozeně přináší časovou prodlevu. A tak se téměř denně objevují nové skutečnosti a nové interpretace dění ve vesmíru. Co je nyní na pořadu dne či co se událo v posledních týdnech a měsících ve výzkumu vesmíru?

Profesor Zdeněk Stuchlík. Zdroj: TV Noe.
Petr Kulhánek v pořadu Hlubinami vesmíru. Autor: TV Noe.
Petr Kulhánek v pořadu Hlubinami vesmíru.
Autor: TV Noe.
Nad tím se budou zamýšlet hosté vpravdě povolaní. Ve studiu Televize Noe přivítáme dr. Jiřího Grygara z Fyzikálního ústavu AV, prof. Zdeňka Stuchlíka ze Slezské university v Opavě a prof. Petra Kulhánka z ČVÚT v Praze.

Pořad je živým vysíláním, a proto je možnost ovlivnit témata otázkami diváků. Můžete k tomu využít naši e-mailovou adresu vysilani@tvnoe.cz, zaslat SMS na číslo (+420) 775 177 377, a pokud se chcete během celého pořadu zeptat našich hostů přímo, je k dispozici linka s telefonním číslem (+420) 595 177 377.

Živé vysílání TV Noe
Bližší info + reprízy

Štítky: Kulatý stůl, TV Noe, Petr Kulhánek, Zdeněk Stuchlík, Jiří Grygar

16. vesmírný týden 2017

Přehled událostí na obloze od 17. 4. do 23. 4. 2017. Měsíc bude v poslední čtvrti. Večer zůstává nad západem Mars a pomalu se zlepšuje i večerní viditelnost Jupiteru. Ráno je nejvýše Saturn, nízko už také jasná Venuše. Stále můžeme doporučit několik komet. Čeká nás průlet blízkozemní planetky, viditelné i menšími dalekohledy. Z nabídky 100 pozorování přidáváme jednu pěknou kulovku a galaxii, jeden zákryt hvězdy planetkou a především upozorníme na maximum meteorického roje Lyrid, které letos nebude rušit Měsíc. Očekává se start první čínské zásobovací lodi a ukázalo se, že Enceladus by mohl být dobrým místem pro život.