Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Video: Hrozí Zemi srážka s planetkou?

Video: Hrozí Zemi srážka s planetkou?

Asteroid při srážce se Zemí.
Autor: NASA.

Každých několik let se Země po dobu tří týdnů na přelomu října a listopadu potkává s meteorickým rojem Taurid, který obsahuje přinejmenším dvě planetky o velikosti 200 – 300 metrů. Je velmi pravděpodobné, že je v něm přítomno i mnoho dosud neobjevených planetek o rozměrech desítek metrů nebo i větších. Jenom v roce 2015 zachytila a analyzovala Evropská bolidová síť, řízená z observatoře v Ondřejově, 144 bolidů náležejících k tomuto meteorickému roji.

Kontakt a další informace

Dr. Pavel Spurný a Dr. Jiří Borovička
Oddělení Meziplanetární hmoty Astronomického ústavu AV ČR
Adresa: Astronomický ústav AV ČR, Fričova 298, 251 65 Ondřejov
Email: pavel.spurny@asu.cas.cz, jiri.borovicka@asu.cas.cz
Telefon: +420 323 620 153

Tiskový tajemník Astronomického ústavu AV ČR, člen české skupiny ESO
Tel: +420 737 322 815
E-mail: suchan@astro.cz

[1] Nově objevená větev meteorického roje Taurid obsahuje i nebezpečné planetky

Štítky: Planetka, Meteorický roj, Tauridy, Meteorit

16. vesmírný týden 2018

Přehled událostí na obloze od 16. 4. do 22. 4. 2018. Měsíc je v novu a objeví se na večerní obloze. Večer je nad západem jasná Venuše. Jupiter je vidět už po půlnoci a ráno uvidíme nejlépe Mars a Saturn. Na obloze si představíme zajímavou galaxii v souhvězdí Žirafy. Uplynulý i následující týden je plný mnoha startů raket. Namátkou vybíráme významnou vědeckou družici TESS. Před 420 lety se narodil Riccioli, autor mnoha známých pojmů na mapě Měsíce.

Farebné svetelné dráhy hviezd