Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  VIDEO k zatmění Slunce

VIDEO k zatmění Slunce

Video k zatmění Slunce
Astronomický ústav AV ČR, v.v.i. připravil novinku. K pozorovatelsky zajímavé události letošního roku přichystal video.

V pátek 1. srpna 2008 se na observatoř Astronomického ústavu v Ondřejově můžete přijet podívat na částečné zatmění Slunce. Za jasného počasí budete moci pozorovat speciálními dalekohledy průběh zatmění, k dispozici bude i výklad odborníků. Otevřeno zdarma pro veřejnost bude od 10:30 do 13 hodin.

Při této příležitosti vzniklo informační video, ve kterém se dozvíte, jak zatmění Slunce vzniká, jaké jsou druhy zatmění, kde bude srpnové zatmění jako úplné, jak bude vypadat částečné zatmění na našem území, co se dá během zatmění na Slunci pozorovat a jak si chránit zrak. Ve videu hovoří sluneční fyzikové RNDr. Michal Sobotka, DSc. a Mgr. Michal Švanda, PhD.

VIDEO ke stažení v lepší kvalitě (35 MB, wmv)

16. vesmírný týden 2018

Přehled událostí na obloze od 16. 4. do 22. 4. 2018. Měsíc je v novu a objeví se na večerní obloze. Večer je nad západem jasná Venuše. Jupiter je vidět už po půlnoci a ráno uvidíme nejlépe Mars a Saturn. Na obloze si představíme zajímavou galaxii v souhvězdí Žirafy. Uplynulý i následující týden je plný mnoha startů raket. Namátkou vybíráme významnou vědeckou družici TESS. Před 420 lety se narodil Riccioli, autor mnoha známých pojmů na mapě Měsíce.