Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  ASHK: Povětroň 1/2007

ASHK: Povětroň 1/2007

Povetron 2007.01 Vyšlo nové číslo Povětroně - Královéhradeckého astronomického časopisu. Prosinec 2006 byl kupodivu velmi příhodným měsícem pro pozorování, jak dokumentují články Petra Horálka a Pepy Kujala. Ostatně doufáme, že se takových výprav během roku 2007 uskuteční vícero! Martin Lehký píše o meteoritu Morávka a o sondách Pioneer a Voyager, jakožto hmotných nosičích informace. Pavel Chadima a Martin Šolc se ohlížejí za srpnovou astronomickou exkurzí do východních Čech a zároveň prezentují zajímavý objev pravděpodobného pozorovacího stanoviště Wilhelma von Biely.

Nechybějí ani pravidelné rubriky Dění na obloze a Ze starých tisků. Na závěr přinášíme krátké zprávy o činnosti dalekohledu Jana Šindela a o volbách do výboru ASHK.

Tištěnou verzi časopisu Povětroň je možné předplatit za 35,- Kč (za jedno číslo). Elektronická verze (ve formátu PDF) je k dispozici volně. Vše naleznete na domovské stránce časopisu:

http://www.ashk.cz/povetron/ nebo http://www.astrohk.cz/ashk/povetron/.

Kométa C/2017 O1 (ASASSN) v súhvezdí Býk

Na obrázku je zachytená animácia pohybu kométy z 23.9.2017 v čase od 0:25 do 1:55 CEST, je vytvorená z 11 obrázkov exponovaných časom 480 sec. Kométa by sa mala dostať do maxima jasnosti už o necelý mesiac.