Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  ASHK: Povětroň 2/2005

ASHK: Povětroň 2/2005

Vyšlo nové čísloPovětroně- Královéhradeckého astronomického časopisu.Jako první jsme zařadili zprávu, že jsme dokončili Planetární stezku -určitě se přijďte na Nový Hradec Králové podívat,jak vlastně vypadá sluneční soustava (v měřítku 1 ku 1 miliardě).V tomto obyčejném čísle stručně popisujeme stavbu,informace příslušné jednotlivým zastávkám uveřejníme ve speciálu.(Obrázky ze stezky jsou též k vidění na adresehttp://www.astrohk.cz/planetarni_stezka/.)Martin Lehký upozorňuje, že dojde ke srážce kosmické sondys kometou, což je jistě zajímavý experiment, a že byla znovuobjevenaztracená kometa Blanpain.Miloš Boček pokračuje přehlídkou cirkumpolárních galaxií.

V Žamberku jsme si připomněli 110. výročí úmrtí dánského astronomaTheodora Brorsena, který mimo jiné objevil několik krátkoperiodickýcha dlouhoperiodických komet.

Filip Kotouček zve na hvězdárnu do Jičína a Eva Grossová s PavlemMarkem na setkání uživatelů dalekohledů.

Tištěnou verzi časopisu Povětroň je možné předplatit za 35,- Kč(za jedno číslo). Elektronická verze (ve formátu PDF)je k dispozici zdarma. Vše naleznete na domovské stránce časopisu:

Přechod Aldebarana za Měsícem